Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 16 september 2013

Det är gjort.

Den här biten av den långa rabatten har jag blängt på länge.Har inte gjort något åt den på flera år.En del växter som stått där har dött och så har en massa frösådda blomster tagit över helt och hållet.Bävade för att börja gräva där då det är lerjord och så torrt.Men det var inte så svårt för jorden var smulig nu i torkan .Så det var lätt att ska av jorden från det man tog upp.

Nu ser det ut så här efter mina vedermödor.Nu har jag bara kvar att solla lite kompostjord och lägga på .Har en beställning med lökar på väg som nog kommer idag eller i morgon .Nu har jag bra med plats att sätta ner dom.
Satt på vattenspridaren när jag var klar och så fick vi 10mm regn i natt som ju kunde gå ner fint då ytan var uppluckrad av mitt grävande och vattnande.
Ibland passar allt så bra.

Ha en ny skön vecka.

5 kommentarer:

  1. Roligare grävning när det går lättare än vad man trott från början. Grävde här i går och det gick riktigt bra här också. En ny häck ska planteras:)
    Kul med nya lökar!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt när alla pusselbitar passar ihop på rätt sätt. Snyggt blev det också!

    Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Och visst var det skönt att få regn? :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fräsch och fin rabatten blev. Den var iofs snygg innan också, fyllig och frodig men jag förstår att du gallrade lite och jag kan tänka mig din vision med massor av nya lökar som blommar till våren. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Det känns riktigt bra när man grävt och gjort iordning i rabatterna. Jag har en del som skall grävas om och delas men jag har inte kommit till skott än.
    Härligt med lite regn här har vi fått några mm i natt också och det behövs verkligen.

    Ha det gott

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.