Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 18 september 2013

En stilla tur genom trädgården.

När man går där och tittar runt så hittar man små pärlor att glädjas över.Som den här Primulan som inköptes tidigt i våras för att fira vårens ankomst.Sedan fick den komma ut och blev planterad i rabatt där den efter några veckor blommade om .Och så nu ännu en blomma.En mycket tacksam växt.

Även den här köpte jag i våras och satt i en hink tillsammans med en litet uppstammat Salixträd och några blå Pense'er.Nu kommer det nya blommor i båda som sitter i samma rabatt som primulan på första bilden.

Under mitt strövtåg hittade jag denna fina vita Julros som kommer i ett fint flor nu.

Se så många knoppar som är på gång.Hoppas alla hinner slå ut innan vi får första frosten.

Och så lite ätbart.Här går jag och nallar en jordgubbe lite då och då.Dom är jättegoda.

Många blir det.Nya blommor hela tiden.
Imorgon blir det en lite jobbig dag.Först ska jag till Diabetessköterskan på vårdcentralen sedan är det ett besök hos Tandläkaren då jag har tappat en plomb.
Men lika bra att ta allt tråkigt på en dag så är man av med det.Måste beställa ny tid hos en läkare också för att få hjälp med mina händer.Tror att det är soriacis  som jag drabbats av.
Suck .
Nej nu ska jag inte bli deppig.Det ordnar sig alltid brukar jag säga.

Ha en skön onsdagskväll.

1 kommentar:

  1. Vilken otrolig blomning av primula hos dig. Många vårblommande växter blommar om nu. Själv har jag inte varit med om det de 16 år som jag har haft trädgård./Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.