Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 23 september 2013

Klart i växthuset.

Å så skönt att ha städat i växthuset.Nu får hösten komma allt är klart för vinterförvaring.Tomaterna hade gjort sitt och har städats bort.Har kvar två plantor som står ute och har stått så hela sommaren.

Vi hade bara +3grader ute i natt så jag gissar att första frostnatten kan komma när som helst.Men allt som jag är rädd om har fått flytta in här så länge.En del ska ju ner i källaren sedan för att förvaras under extra belysning i vinter.

Blev ganska fullt men som sagt en del ska ju bort sedan.Det blåser som attan här idag men solen skiner så det blir ganska behagligt ändå.
I år känns det inte så tufft att sommaren börjar ta slut.Vi har ju haft en så härlig tid i år så man måste vara nöjd.

3 kommentarer:

  1. Idag var det isande kallt, fast det berodde mest på att det blåste - även hos oss som annars brukar ha det lugnt och skönt här i skogen. Men vi hade i alla fall +10 grader i natt och jag räknar inte med någon frost dom närmaste veckorna. Men jag är ju en stor väderoptimist.....*fniss*

    SvaraRadera
  2. Javisst känns det rätt OK med höst nu!
    Jag sa just det till mannen att vi nog måste börja göra höst för annars är väl risken stor att man får lyfta in krukor i växthuset i snöstorm.....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt med ditt växthus! Både för dig och dina växter. Men matta, det blev jag riktigt imponerad av!!!
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.