Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 2 september 2013

Lite höstljung.

Det blev några plantor med Ljung.Den här vita heter
Madonna.

Så denna som heter
Irish Princess.

Mycket fin i färgen.Fanns en ljusare variant också men den här färgen tyckte mina ögon om.
Så nu har dom omplanterade Rododendronplantorna fått lite färg under sina gröna blad.
Skulle ha jobbat ute idag med fick ett riktigt bakslag med detta kliande och onda eksem som drabbat mina händer.Det var ju på väg att läka och så vaknade jag i natt av dom börja klia så jag höll på att bli tokig.Och idag är det inte roligt att heta Gunsan.
Det ska få gå några veckor till sedan så blir det ett nytt besök hos läkare.

I dag märks det att vi är inne i September.Det har kommit lite regn i natt och tempen var inte mycket att skryta över.
Men vi ska ju få lite sensommarvärme igen lovade dom.Får se hur det blir med det.

Ha en skön måndag.

2 kommentarer:

  1. Men så tråkigt och besvärligt du har med händerna.
    Hoppas kliandet avtar snabbt och eksemet läker ut.

    Vad fin 'Irish Princess' är.
    Passar fin som underplantering till Rhododendron.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Stackare, jag vet hur det är när det kliar - fast jag har aldrig haft eksem,. Däremot så är myggorna (och flugor) galna i mig, så idag fick jag sensommarens första myggbett. Dom brukar hålla i sig i ett par veckor på mig och då river jag och kliar så det blir stora sår. Hoppas det blir bättre snart!
    Ljung är så snyggt, men dom trivs ju inte här hos oss i den kalkhaltiga jorden (har försökt) men jag kanske kan sätta nån enstaka under min rhododendron och under bredvid den lilla azalean där jag har sur jord. Fast jag har inte sett några på handelsträdgården där jag var idag.....

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.