Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 3 september 2013

Ljuvliga sensommardagar.

Hade tänkt att flytta min Stenskyndelplanta i våras,men glömde totalt bort min tanke.Hoppas på att jag ska komma ihåg den nästa vår.Men trots all torka så blommar den fint nu.

Den doftar  så gott när man dra handen genom blommor och blad.

Här har jag börjat gräva och rensa trädgårdens längsta rabatt.Har mycket kvar men blir så sugen på att fortsätta  när jag ser hur bra det blir.
Ha en fin kväll.

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga sensommardagar!?
    Jaa det är det verkligen! Min stenkyndel som jag köpte som vit blev blå men den är super i alla fall!
    Jag hoppas få mängder av inspiration att rensa under veckan när de lovat att solen ska skina och temperaturen stiga en bra bit över 20 :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan du inte flytta din planta nu på hösten!?
    Själv har jag planterat 3 stora nyinköpta buskar, grävt upp en liten Genista och flyttat samt grävt ner en ny på dess plats plus en alunrot jag köpte på semestern. Dessutom köpte jag två bollkryss idag, en stor och en liten, som jag planterat. Det var ju härligt trädgårdsväder.....tills det blev otroligt kyligt vid sextiden. Bara 12 grader!

    SvaraRadera
  3. Ja Gunsan! Vilken sommar! Och vilken sensommar sen! Härligt!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.