Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 17 september 2013

Lökplantering.

Idag kunde jag få ner mina lökar i jorden.Gårdagen var inte någon utedag  regn och blåst.Fast nu har det mulnat igen och så kom det lite dugg från ovan.
Det här är vad jag planterat.
Krocus Jeanne D'Arc'
Krocus chrysantus Advance Bägarkrocus.
Krocus chrysantus Gipsy girl.
Vit Pärlhyasint Muscari botryides album.
Rosa Pärlhyasint Muscari aucheri Pink sunrise.
Mörk Klocklilja Bicolor Fritillaria persica bicolor.
Huntandslilja Purple king.
Hundtandslilja White Beauty.
Nu har jag en sändning till att vänta på.Bara liljor i olika färger och sorter.
Vet precis var dom ska sättas ned.
Ha en fin kväll.

3 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Ja, det är väl ingen direkt skillnad, frånsett att man får scrolla ner litet. Så jag fortsätter nog att kommentera på bloggen. Där har man ju också texten i inlägget, och den kanske man behöver kika på när man skriver (så man stavar latinska namn rätt t ex).

    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som vet var du ska sätta allt! Hos mig blir det spontanplanteringar!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med nya lökar ;)

    Jag har inte beställt ännu för jag trodde det var sommar!!
    Men på 2 dagar blev det höst!?
    Nu ska jag skynda!

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.