Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 9 september 2013

Nu är det gjort .Har grävt upp mina liljor som stod så inklämda att de nästan inte fick något ljus.Så nu kan jag stryka ännu en( måste göra )från min lista.
Tror jag hittade den andra sorten också som inte blommade i år.Som ni ser så är den på första bilden mycket ljusare gul.Vet att jag hade satt två olika där.
Det visar sig nästa år då jag hoppas att dom som inte blommat i år  visar vad de har för färg.


Men nu står de här hoppas nu dom kommer trivas där.

Det blev ett par timmar ute även idag.Nu ska jag slappa och njuta av det som kanske blir den sista riktigt varma och soliga dagen.
Tackar för alla trevlig kommentarer på fredagens inlägg.

Ha en skön måndag.

3 kommentarer:

  1. Jag blir mer och mer förtjust i liljor. Grävde ner mina i nya rabatten i går och hoppas att de hamnade på rätt djup.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Kunde inte kommentera ditt fredagsinlägg. Vet inte varför men nu verkar allt vara okej :-)
    Jättevackra blommor, både i det här inlägget och i det förra. Blev helt kär i Astilben.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Härligt med avklarade "måsten";))!Vilka fina liljor som förtjänar att få ha det bra.
    Jag har ocksåsysslat med "måsten" i 8 timmar idag. Mycket återstår;)!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.