Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 28 september 2013

Senblommare.

Oj oj vilka skönheter jag har i min trädgård.Och dom försöker gömma sig under bladen dom rackarna.Men mej lurar dom inte.Den här vita mångdubbla prickiga är urläcker och....

vad säger ni om den färgen.Så fluffig och fin.Hoppas alla knoppar hinner slå ut innan vintern lägger locket på.

Dom här Tofsvivorna blommar som allra vackrast nu.Och vilken härlig blå/lila färg dom har.Så fint mot dom silvergrå bladen.

Sen har solen kommit in i vårt vardagsrum.Dom har blommat oavbrutet sedan i Juni.Tåliga och tacksamma Ringblommor.
Nu är snart September slut och vi går in i Oktober.Men det känns som om sommaren inte riktigt vill släppa taget och det har jag inget att invända mot.
Men nu är det lördagskväll och tid för lite umgänge.Hör att R håller på att tända brasan så jag ska gå ner och mysa framför elden en stund.
Ha en skön kväll.


3 kommentarer:

  1. Vackra, blyga blommor. Vad kan det vara? Ser ju ut som en korsning mellan julros och klematis. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo nog är det Julrosor allt.Glömde skriva det.Gunsan.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hinner njuta av dom vackra julrosorna ordentligt innan den riktiga kylan kommer.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.