Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 26 september 2013

September

September har en speciell plats i mitt hjärta.Då föddes vår son Mikael.En riktigt go och härlig man har det blivit av det lilla knytet som bara vägde 2940 gr och längd 49cm  då han kom till världen.Han är nu själv 3 barnsfar till en tös och två pojkar.
Och denna sköna yngling som snart ska  fylla 30 år.Vårt första barnbarn.Dotterns förstfödda.
Så September har alltid varit lite mer en andra månader fast December går inte av för hackor den heller.Då kom dottern Marie och hennes dotter Cecilia. Marie på Julafton och Cecilia i mellandagarna.
Det blev inte något Trädgårdsinlägg den här gången.Men det här är det som ligger mig varmast om hjärtat när det gäller September.
Ha en skön helg.Hoppas vi slipper allt för kallt väder.

12 kommentarer:

  1. Ja men det var väl en bra septemberbetraktelse. Den där första bilden var är den tagen? Det ser verkligen häftigt ut! /Anette

    SvaraRadera
  2. Tycker det var en fin tolkning av temat. Förstår att september ligger dig varmt om hjärtat.

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  3. ...och min yngste fyller 14 på Mikaelidagen...
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  4. det var en fin tolkning av temat för visst är det så att alla har en speciell tanke med sin tolkning.
    Lycka till med de dina i september
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att din dotterson är en alldeles utmärkt ersättning för några blommor. riktigt snygga killar kan man väl aldrig få för mycket av!?

    SvaraRadera
  6. Vilka fina foton Gunborg. Det första, var är det ifrån? Ha ett bra veckoslut.

    SvaraRadera
  7. Bilden på sonen ombord på sin segelbåt är tagen i Korintkanalen mellan Grekland och Peloponnesos.6,3 km lång 21m bred och väggarna upp till 87 m höga.Bilden togs i sommar.Gunsan.

    SvaraRadera
  8. Helt underbart inlägg.
    Allt är ju inte bara trädgård.
    Nu blir jag ressugen.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  9. Underbart inlägg!!Förstår att september ligger dig varmt om hjärtat.
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  10. Alltid skoj att läsa om annat än trädgård ibland. Blommig fredag bjuder alltid på så mycket fint som ligger oss varmt om hjärtat.
    En fortsatt skön helg önskar EL

    SvaraRadera
  11. Jättehärligt inlägg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Ja, september är fin på alla möjliga sätt. Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.