Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 22 september 2013

Växter som kommer igen med ny blomning.

Sword.Aurikler.

Den vita Vialen.

Tofsviva.Såddes 28-12.2012.Planterades ut någon gång i slutet av Maj början av Juni.En del plantor blommar nu för andra gången.


En liten eftersläntrare.

Miscantusgräs.

Den vita Höstastern kommer nu

Malva som blommar om.

Har inget namn på den här

Den här bara dök upp här.Måste ha funnits frön i kompostjorden som jag lade ut här.

Även den Seberiska Nävan blommar med en ända blomma.

Hittade små plantor i gruset som fick en egen kruka.


Köpte den här plantan på mässan för ganska länge sedan.Och vid en av mina städ och gräv turer hittade jag den under andra växter som skuggade den så den var nog på väg att ge upp.Har för mig att det ska vara en sorts Timjan,men säker är jag inte.Nu har jag räddat den för den har växt mycket och blommar även.Ska sätta den där den får mycket med sol och inte för fuktigt.
Blev många bilder den här gången.
Några av er undrade över min kommentar på fredagsinlägget,skrev ju att snödroppen är en liten blyg blomma .Menade att den ju böjer sitt huvud nedåt och vill inte visa sig.Och ibland så kan nog även jag känna mig lite blyg. Var mycket värre då jag var yngre.Nu går det mycket bättre.

Ha en fin dag.(Här regnar det lite)

3 kommentarer:

  1. Roligt att se att det inte bara är mina aurikler som är "tokiga", haha. Har knoppar på bägge två just nu. Hoppas dom hinner blomma innan det blir frost.
    Så fina blommor du har i trädgården. Här är det väldigt dåligt med höstblommor, men det kan ju komma till det också.
    Ha en fin fortsättning på söndan.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Good day! Thiѕ is my first visit to your blog! We are
    a team of voluntееrs and starting a new prоject in a cοmmunity in the same niche.
    Υour blog pгovided uss benefiсial information tto work on.
    Үou hаѵe done a marvellous job!


    Also ѵisit my web-site :: web page

    SvaraRadera
  3. Тodaу, Іwent to the beach front with my children.
    I found a sea ѕhell аnd gave іt to my 4
    year оld ԁaughter аnd said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She plасeԁ the shell tо her еar and ѕcreamеd.

    Τheгe was a hеrmit cгab inside and іt ρincheԁ hег eаr.
    She nеver wantѕ tο gо back!

    LοL I κnoω thiks is totally off topiс but I had to tеll someone!


    Feеl freе to ѕurf to my weblοg; webpage

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.