Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 14 september 2013

Vad månde bliva av denna.




Ja det undrar jag ,den har fått så härliga färgtoner åt rosa/lila.Och det är fler knoppar på gång.Kan man bli annat en glad.Nästa år kommer att bli så spännande då jag hoppas att även de andra Julrosorna som inte blommat i år visar upp sig med all sin prakt.
På förmiddagen har jag grävt och rensat klart långa rabatten.
Och så har jag haft lite trädgårdsskola med vår nya granne.Han kom och frågade hur han skulle göra med det som blommat klart och började bli lite fult.Jag vill ju ha lika fint som ni har sa han.Då blev jag ju lite mallig.
Nu önskar jag er en fin helg.

7 kommentarer:

  1. Va roligt att du inspirerar grannarna! Kul att få sån trevlig feedback också kan jag tänka mig!

    Jag har köpt några nya Julrosor iår och längtar redan tills blomningen till våren:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, han vet inte vad han jämför sig med stackarn. Hoppas han inser att det är många års erfarenhet han talar med.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  3. Det är ju härligt när grannarna har samma syn på trädgårdsskötsel och att hjälpa och lära av varandra.

    He en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Det er så fint med hage, at det alltid er noe spennende på gang uansett årstid :-) Her er det juleroser i blomst og juleroser som frør seg akkurat nå.

    SvaraRadera
  5. Underbar komplimang från grannen. Visst är det kul när man kan hjälpa och inspirera andra .
    Hoppas din Söndag blir bra :)

    SvaraRadera
  6. Visst är det vansinnigt kul när man får ett sånt där oväntat erkännande. För visst är vi alla trädgårdsbloggare duktiga på vår hobby. När man tycker något är roligt så blir man ju det! Och är man inte duktig på buskar så är man det på perenner, eller om man inte kan nått om nyttoväxter kanske man är superduktig på att dra upp fröplantor!! Alltid är det något vi kan som andra - icke intresserade - inte kan. Och kan man sen omvända någon att bli lite intresserad, ja då är lyckan total!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.