Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 11 oktober 2013

En tuffing.

Jag har valt att visa mina Julrosor som trädgårdens tuffing
Det blir ju inte en men det är ju samma växt
grupp.Dom blommar snart som det verkar vid vilken tid som
helst på året..Nu i sena hösten har jag två sorter som står i full blom.
Den ena är den vita med prickar på fösta bilden.

Den överst är ju den som börjar blomma ofta redan i December januari..
är vintern mild så kommer blommorna tidigt.Den undre är en ny sort som jag tror
är en frösådd.


Den undre är en av min vackraste.

Jag blir så förundrad över att det finns så många färger och mönster på dessa
underbara blommor.
Det här är den andra sorten som blommar just nu
med flera fina blommor.

Man kan ju inte bli annat en lycklig när man ser
alla dessa olika former.


Knopparna på den lila som blommar just nu.
Många av dom satt jag förra året och flera blommar ju nu
för andra gången.
Så nog tycker jag att det är riktiga tuffingar dessa Julrosor.
Och glädjespridare är dom också.
Vill ni se andras tolkningar så gör ett besök hos

 

www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Ha nu en riktigt fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.