Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 10 oktober 2013

Från knopp till blomma.

Från en guldskimrande knopp till en fullt utslagen blomma.Färgen gjorde mej inte besviken.en helt ny färg på november kaktus.Ja för mej är det så.Roligt när man kan hitta lite nytt även i sin ICA-affär.Såg nu att det fanns flera sorter när jag var och handlade sist.

Titta på den här utslagna blomman.Ser ni hur bladen skimrar.Som om någon strött lite guld över.Så dom lila strecken i blommans svalg.Den röda pistillen gör sig bra där i mitten.

Här är det ett svagt rosa/lila skimmer över baksidan.



Eftersom det är massor med knopp så kommer jag att få njuta av en lång blomfägring.
Inte mej emot.
Vi vaknade till en gråmulen dag men alla höstfärger gör ju att det inte känns så dåligt.Tittar man ut så lyser det av gula röda  och orange toner överallt.Det är så vackert nu så man blir lite lyrisk.
Hoppas ni har samma vackra höstfärger att se på.
Ha det gott.

2 kommentarer:

  1. vad fina! jag blev så ledsen när min jättestora novenmerkaktus som jag fått efter min farmor för flera år sedan ramlade i golvet och gick inte att rädda. den var varje år fulld av massor av vita blommor...saknar den...

    mvh Mia

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder på Novemberkaktusen.
    En kaktus som blommar är bland det vackraste som finns.
    Ska köpa mig en nästa gång jag far till handelsträdgården.

    Trevlig kväll Gunborg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.