Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 31 oktober 2013

Glädjespridare

Å så svårt att välja ut något som sprider glädje.Så många saker, människor och växter som gör det.
Men jag lyckades välja ut några som gett mig extra glädje i sommar
Dom här snövita Riddarsporrarna som jag själv har sått och odlat fram.Dom blommade så enormt vackert i år då dom stod i skydd i växthuset hela tiden.Det blev många stunder där inne när jag bara stod och beundrade renheten i blommorna.
Även den här som jag också sått och odlat fram.
Den här heter Ebony in snow.
Den helt vita med svart öga heter
Black eyed Angels.
Min planteringsbänk är även den till stor glädje för mej.Där kan jag hålla på och planera och annars så får jag utlopp för mitt pyntande där
Växthuset har genom åren varit en stor glädjekälla.Där har det odlats fram både gott att äta och vackra blommor.
Det händer att jag går in och sätter mig där och bara njuter av att jag har ett växthus.
Det var min tolkning av veckans tema .Vill du se fler så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Nu så önskar jag er en skön Allhelgonahelg.

4 kommentarer:

  1. Som ni ser har jag lyckats få tillbaka den vanliga kommentarrutan.Vet knappt hur jag gjorde men nu är det som vanligt igen.
    Så nu ska det vara som vanligt igen.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig helt om växthus. SÅ bra det är. Helst skulle hela trädgården vara i växthus.
    Jag har också ett i kanalplast. Det är inte lika vackert som glas, men väldigt praktiskt.
    Riddarsporrarna jättefina. Liljan ska se ut som den gör antar jag - litet ovanlig.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att den där brunvita blomman är så fantastisk. Har du tagit fram sorten själv? Eller är det en färdig sort? Hängde inte riktigt med :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Linda. Jag har köpt fröer och sått.Har för mig att det var hos Jennys fröer och sånt.
    MVH

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.