Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 20 oktober 2013

Lite ljus i höstmörkret.

Nu när det blir fort mörkt om kvällarna så är det fint att göra i ordning lite ljusbrickor och tända.Det här stora glasfatet fick jag ett år i julklapp av SSAB.Året efter så fick vi en skål i samma mönster.Fatet passade bra som ljusbricka.

Sen har jag köpt batteridrivna ljus till flera lyktor.Nu gör det inget om vi skulle glömma att släcka när vi går och lägger oss.Lågan flämtar som den gör på ett levande ljus.

Den här lyckta står på skåpet i hallen och ser välkomnande ut när jag tänder där på kvällen.
Här fler sådana ljus i olika lyktor och ljusstakar.
Med mörkret kommer lusten att mysa till det innomhus.
Ha det fint.

PS glöm inte att ta lotter på den andra bloggen.DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.