Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 5 oktober 2013

Mina Aurikler.

Har upptäckt att min samling av Aurikler  har växt till sig.Här har dom fått komma in nu för att övervintra här i källaren.

Tre stycken blommar fortfarande.Den här som heter Baltic Amber och

Sword.Den har blommat flera gånger i sommar

Och så denna som heter GrimsonGlow.
Här kommer en lista över vad jag har.Om ni vill se hur blomman ser ut så titta på sidorna som jag har .Dom ligger överst på sidan.

Grimson Glow
Golden Hind.
Hopleys Coffee.
Miss Bluey.
Stromboli.
Trouble.
Sarah Lodge.
Tosca.
Walton Heath.
Green Isle.
Mazetta.Stripe.
Sword.
Baltic Amber.
Fred Booley.
Kristina.
Sylvia.
Mathew Yates.
Greta.
Lee Paul.
Wilma.
Jorvic.
Dales Red.
Brendas choice.
Blue Jean.
Ni kan också göra ett besök hos 
www.raysperennials.se
Han har ju bilder på alla.En del har ju inte blommat ännu hos mig.Dom 10 sista på listan är från i år och dom blommar nog inte förrän nästa år.Det ligger en länk till Ray på höger sida i spalten där.




1 kommentar:

  1. Jaha, då börjar jag känna igen dig! Min nyfunna vän har en stor samling pelargoner som jag kikade närmare på igår..... En hel del sötnosar fanns det på hyllorna där också.

    Kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.