Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 8 oktober 2013

Nu klär trädgården sig i höstens färger.

Benveden och grannens häck matchar varandra perfekt.Rött mot gult.Färgerna är starkare mot vad jag fick fram på bilden.

Vårtöreln har bytt färg grön/gul/brun och en aning orange.

Och så mitt i alla gula toner står ett stort stånd med blommande Höstaster.Har två till lika stora men dom har inte kommit så långt i blomning ännu.

Min andra Benved som gör sej så fint mot det vita staketet.

Minisyrenen vid trappan börjar den med.Snart kommer det att följa med en del löv in i hallen när vi går in eller ut.

En del Hostor får en vacker gul färg när dom gjort sitt.



Blomsterkornellens bär väntar på Sidensvansarnas invasion på hösten

Och mitt i Liljekonvaljernas vissna blad tittar den här lilla Nävan fram.


Lejongap är ena riktiga långblommare.Dom här gul och vita plus de rosa på bilden under
växer i rabatten vid altanen.

Så på sätt och vis är det fortfarande mycket fint att se på i trädgården.Hoppas bara att vintern går lika snabbt som resten av året har gjort.
Vi får se.

Ha en fortsatt skön vecka.

4 kommentarer:

  1. Åh, vackert vackert!
    Måste säga att jag verkligen älskar hösten!!!! =)
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina höstbilder!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina höstbilder med mycket som blommar fortfarande. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera
  4. Vilka höstligt fina bilder, särskilt på blomsterkornellen!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.