Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 4 oktober 2013

Nummer 1

Nummer 1 måste den här rosen bli.När den blommar blir busken nästan helt täckt av knoppar och utslagna blommor.Och doften är så ljuvlig.Tyvärr så är bilden lite dålig men den blir ändå nummer 1
Mme Plantier.

Och så denna ros som jag inte har något namn på.Tänkte nästa ta den men den blommar inte lika mycket och i år har den inte blommat alls .Trodde den hade dukat under av kylan och barfrosten .Klippte ner den helt i våras och såg inget liv  men så framåt sommaren så kom det upp nya grena och den har växt till sig så fint men som sagt inga blommor
Vill du se fler teman så gör ett besök hos

www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Ha nu en skön helg.



15 kommentarer:

  1. Ojojoj, den som kunde få ha åtminstone hälften så fina rosor! Men jag lyckas dåligt med rosorna.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Så vacker ros, förstår att det blev ditt första val.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker ros. Och superfin bild.

    Din header är så fin.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Så bra att jag planterade en sådan ros i våras! Hoppas den trivs hos mig. Den där utan namn var ju en riktig snygging också. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Ja men verkligen helt underbara rosor du har som nummer ett.
    Ha en fin fikastund med kanelbulle idag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Så vackra rosor!
    Önskar dig en trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det finns så många fina ettor....dina likaså....=)

    Ha det gott...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Mycket blommor är bra egenskaper hos favoriten. :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Den där madammen köer att få flytta in i min trädgårdsgång!!! Mycket vacker och ett mycket val tilltoppplaceringen !

    Kram

    SvaraRadera
  10. Mme Plantier är Nummer 1 här hemma också.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  11. För dem, i vars trädgårdar rosor trivs, är det nog rätt naturligt att rosen är nummer ett. Kanske är rosor själva urspungliga sinnebilden av trädgård?
    Dina rosor är inget undantag/Anja

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra " ettor " Kram

    SvaraRadera
  13. 2 vackra ettor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara rosor du har! Rosor är verkligen värdiga 1:or.
    Ha en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.