Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 29 november 2013

1:a Advent.

Nu har jag pysslat igen.Var in på Claus Dalbys blog och så hur han gjorde en liknande.Oasis i botten och så trycker man ned ett glas i ljusets storlek och tar bort oasisen där och sätter ner ljusen.
Samma gör man där blommorna ska vara.
Sen är det bara att låta fantasin få fritt spelrum.Den lilla ängeln köpte jag i blomsteraffären och likaså julstjärnorna.Två små minisar.
Första Advent är ju fredagens tema.Vi brukar inte göra så mycket den dagen mer en att tända första ljuset.Och så brukar vi har satt upp lite belysning ute i buskarna.Det tycker jag är mysigt.
Nu på lördag är det ju Julmarknad på stan så då blir det nog en tur ner för att kolla lite.



Lite eget pynt letade jag fram ur lådorna.

Den här lilla rostiga musen har jag gått och tittat på varje gång som jag haft vägarna förbi affären,så idag när jag var in och köpte lite saker så hittade den ner i min påse.Den är så himla söt  i sin rostiga skapelse.
Vill ni se mer om fredagens tema så gör ett besök hos
Bland rosor och bladlöss

Ska bli kul att se vad andra har för sig på första Advent.
Önskar er en fin helg och adventsöndag.

17 kommentarer:

  1. Den lilla musen är ju underbar! Den skulle jag också ha tagit med mig hem. Hoppas du får en fin helg!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen gjort det fint. Även jag gillar musen. När man går och funderar på det länge, brukar det vara ett rätt köp.

    SvaraRadera
  3. Snart får du tända din fina ljusplantering. Härligt att kunna fixa själv
    Ha en underbar fin Advent, ni kanske har snö, det har inte vi
    Kram Meta.

    SvaraRadera
  4. Vilket bra sätt att göra en ljusplantering. Det funkar ju även andra tider än advent. Och så är det ju kul att plocka fram gamla saker, med minnen från tidigare jular. Musen är jättesöt!
    Ha en skön första advent!

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en skön och mysig första advent....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Jag gör också som du, tar vad man har som Kajsa Varg sa. Plocka fram lite från förr.
    Ha en riktigt mysig advent
    Vivian

    SvaraRadera
  7. Så fin grupp du gjort.På söndag får du tända ett ljus och njuta.
    Ha en underbar Advent!!

    SvaraRadera
  8. Såg också det klippet med Claus Dalby, han är duktig med blommor och jag blev också inspirerad av hans ljusstakar. Fint blev det!
    Ha en skön advent!/Anna

    SvaraRadera
  9. Aha! Sånn gjør man det...
    Tid for å pusle og gjøre det koselig hjemme:-)
    Ha en fin 1. advent!

    SvaraRadera
  10. Den blev ju jättefin, har sett flera liknande, populära i år!
    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  11. Så fina adventsdekorationer du gjort! Och vad underbart söt den lilla musen är!!
    Fast vi brukar få in levande sådana och det är ju inte så kul, trots att dom faktiskt är ännu sötare.
    Idag firar vi med vänner på middag. vi ska gå igenom trädgårdsresan på öland i vår. Det gäller ju att vara ute i god tid..... *fniss*
    TREVLIG 1:A ADVENT
    Susie

    SvaraRadera
  12. Så fint du gjort! Gillar den rostiga musen.
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  13. Fina grupper du gjort, härligt att man kan pynta mycket nu inför alla helger. Ha en fin advent/Carita

    SvaraRadera
  14. Fin grupp med ljus och blommor. Är så roligt att göra och dekorera själv. Ha en härlig 1:a advent! Kram, Carina

    SvaraRadera
  15. Det var en vacker julgrupp du gjort. Det är roligt att pynta så där med lite gammalt och lite nytt.

    SvaraRadera
  16. Den lilla rostiga musen är helt bedårande ! Vill ha :)

    Hursom,

    Hoppas din adventskväll varit skön :)

    SvaraRadera
  17. Supersöt liten mus.
    Du har gjort en jättefin ljusbricka som ni nu kan njuta av under adventstider.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.