Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 18 november 2013

Fönsterputs.

Undrar vad som hänt med färgen på den här Auriklern.Den ska ju vara mer åt beige/rosa.inte den här lila tonen.
Den heter Trouble.

Det är verkligen en annorlunda höst.För i växthuset har den här satt en massa knoppar och börjat blomma.Har gått och väntat hela sommaren att den skulle visa några knoppar men nej då  nu går det bra.
Veronica caespitosa

Hoppas alla knoppar hinner slå ut innan vintern sätter stopp
Köpte ju 10st nya Aurikler i år från Ray.Och nu blommar dom den ena efter den andra.
Här är två nya.
Brendas Chois.

Och så denna som heter
Blue Jean.
Den är mera blå en vad bilden visar
R och jag har varit så duktiga idag putsat nästan klart alla fönster på undervåningen.Gör klart där i morgon och fortsätter här uppe.
Bäst att passa på innan det blir riktigt kallt
Ha det gott.

7 kommentarer:

  1. Jag tycker också jättemycket om primulor (kan man väl också säga?). Att den heter Trouble gör väl att den kan konstra litet. Den blå är
    SÅ fin.

    SvaraRadera
  2. Dina blommor är så fina - färgglädje behövs när nästan allt vissnat.

    Fönsterputsning, usch ja, det står kvar på "att göra".

    SvaraRadera
  3. Vilka fina Auriklar du har! Ser nästan ut som de vore gjorda av sammet:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag beställde oxå av Ray i våras och några blommade när de kom men sen inget mer.
    Nu har de flyttat in i vinterträdgården och minsann kommer det allt lite blomknoppar :) Jag ser fram emot blomningen!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det är konstigt med blommorna i år, en hel del blommar sent! Så fina aurikler du har. Mina står i källaren nu och jag hoppas dom överlever.
    Fönsterputsning tror jag att jag överlåter till gubben i år. Men jag får nog stå för gardinerna själv, haha.
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Kul med blommor så sent. Att putsa fönster har jag skjutit framför mig länge nu men nu har jag faktiskt beställt fönsterputs för första gången, dom kommer på torsdag, skönt. Ha en bra vecka/Carita

    SvaraRadera
  7. Fin färg i alla fall! Vad ni är flitiga och jobbar hårt. I helgen hämtar vi resten av sakerna på vinden sen är det klart där bort. Känns bra att släppa den biten i alla fall. Och tack igen för du vet vad!!! Kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.