Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 10 november 2013

Har köpt lite nytt både till ute(Fåglarna) och inne.Dessa cementkrukor som jag tyckte passade så bra här i köksfönstret.
Som ni ser så fortsätter Ökenrosen att skicka fram den ena blomman efter den andra.
Novemberkaktusen har börjat blomma och i rätt tid.


Två saker blev det till fåglarna.Den här kransen som var jättebra att fylla med talgbollar.
Den gillade fåglarna.

Det här hjärtat blev inte lika populärt.Dom kanske inte har hittat hit ännu.

Och så blev det ett våningsfat också.Det här är gjort av metall och ser lite slitet ut.Ska göra något kul med det till jul.
Vi har firat Fars dag tillsammans med son och dotter plus två barnbarn och en flickvän.
Vi bjöd på Wallenbergare och en stor skål med sallad ,potatis och gräddsås.Blev så gott om jag får säga det själv.
Sedan blev det creme karamell  till efterrätt med blåbär,hallon björnbär,grädde och en skål med konserverad fruktsallad.Det blev sonen extra glad för hans favoritefterrätt.

Och varmt välkommen säger jag till bj conklin som är ny följare.

Gå gärna in på den andra bloggen där jag dragit en vinnare i utlottningen av en bok.
Nu önskar jag er en skön ny vecka.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin ordning du har i fönstren. Mysiga saker du köpt. Hjärtat är kanske till att ha över t ex buxbom och så klipper man allteftersom så blir det vin hjärtform.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fågelmatare, det börjar bli dags att sätta ut mat. Det är mysigt med lite fågelliv under den mörka årstiden. Ha en skön vecka/Carita

    SvaraRadera
  3. Jätte fina saker du köp! Kransen och hjärtat skulle jag också vilja ha. Såg kransen i en nätbutik förut.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vackra och praktiska fågelmatare! Vi matar inga fåglar här beroende på att vi har så mycket skogsmöss. Och hur man än bär sig åt så kommer dom åt fågelmaten. Men dom där var inte dumma.....

    SvaraRadera
  5. Många vackra blommor och krukväxter du har. Och så fint fåglarna får det. Gillar särskilt din ring. Bra idé där med bollarna i den. Ska visa min småfågelsmatande man.
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.