Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 6 november 2013

Höstfägring.

Se så vackra blommor jag har i växthuset.Den här baljan stod ju ute förut och började se lite tråkig ut,men den fick plats i växthuset .Och nu har den satt fart igen.Veronika i två färger och så två plantor Chrysantemum.När dom hade blommat över med den första omgången så klippte jag bort alla vissna blommor och så kommer den med ett nytt  flor igen.Lite extra pyssel och man får massor tillbaka.




Även på dom här har jag hela tiden tagit bort dom blommor som vissnat och den fortsätter att sätta nya hela tiden.
Nu får jag lov att besöka växthuset lite oftare.Fast jag går in där och kollar om det mognat några Jordgubbar.Har ju satt in den stora ampeln med gubbar där.Hittade två st igår som jag smaskade i mej.

Varmt välkommen Lavendia som ny följare.

3 kommentarer:

  1. Tack. Vilka vackra krukväxter. Just de färgerna har jag inte sett.
    Som sagt - vad skulle man göra utan växthuset. Allt blir mycket bättre där.

    SvaraRadera
  2. Mitt växthus fungerar inte just nu - en massa rutor trasiga. Min man har lovat ... och så kan man förlänga växtperioden ... jättefina blommor du fortfarande har.

    SvaraRadera
  3. Så underbart; jordgubbar i november och så en massa vackra blommor ovanpå det!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.