Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 24 november 2013

I dag var det kallt och isig vind på min promenad.Drog upp luvan över huvudet när mot vinden började friska i runt öronen.Tror vi hade 2,6 minusgrader på morgonen och det var nog inte så mycket mindre när jag gick.
Men ner i källaren så är det som om solen skiner och övervintrarna blommar oförtrutet vidare och bryr sig inte om att det är så kallt ute

Hibiscusen blommar mer nu mot vad den gjorde när den stod i uterummet.Hade fyra utslagna blommor i dag och flera som var på väg att öppna sig helt.
Sen har jag ju den här som hade slagit ut i går så idag har blomman redan börja sluta sig och gjort sitt.
Har börjat sy nya Julkuddar två är klara .
Har lagt ut bilder på den andra bloggen om ni vill se.
www.vorgarden.blogspot.se
Den här veckan ska jag även börja baka lite så jag inte har allt den sista veckan före jul
Önskar er en fin ny vecka.

4 kommentarer:

  1. Fint med blommande Hibiskus. Har provat att ha den som inne blomma i fönstret, men har nästan gett upp. Den har så lätt att få spinn.
    Isande vindar här också, men tänker trotsa den och ta mig ut i skogen idag:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Den gula hibiscusen har jag också en av. De andra är också fina. Just att de tar i att blomma så, när de ska gå i vila - vad det nu kan tyda på.

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte lätt. Du har bestämt också gjort en förändring med ny huvudbild. Skickligt!

    SvaraRadera
  4. Wow! så fina Hibiskus

    Jag köpte en liten i våras som faktiskt blommade i somras. Sen skulle jag plantera den i en ny kruka för att flyttas in till vinterträdgården och den bara föll i sär... Det var 4 grenar med små ynka rötter i den!? Så jag planterade om men de är superledsna :(

    Men du lyckas så skam den som ger sig....

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.