Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 22 november 2013

Master Garden

Min egen Master Garden.Den blir vad jag gör den till.Jag dekorerar med växter och saker för att få det lite mysigt.

Försöker se hur andra skulle uppfatta min trädgård.Skulle några tycka om det här.

Men huvudsaken är ju att jag själv tycker om det jag gör.

Den här vyn tillex.. tröttnar jag aldrig på .Dom långa skuggorna och solen som silas ner genom träden.Tycker det är vackert och så rogivande.

Sedan älskar jag att hålla på och dekorera med mina krukor och keramik som jag har.

Som här.

Sen får jag ju inte glömma hur mycket jag gillar att så och se dom små plantorna växa upp och sedan blomma.


Och jag får så bra motion när jag gräver och rensar i rabatterna.

Och min fantasi får utlopp när sådana här saker blir till här hos oss.En grå mur som klätts i trä och fått dörr och fönster.

Så jag är den här trädgårdens Master Gardner och formar min egen Master Garden.
Ja det blev min tolkning.
Vill ni se fler så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Återstår nu att önska er en skön helg.

18 kommentarer:

  1. Din trädgård ser verkligen ut som en master garden. Det gör inte min.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Klok är tanken att din trädgård är din master garden. Gillar det där med att vara nöjd med det man har. Du har en jättefin trädgård på bilderna.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Visst är vi alla en master Gardener som jobbar och sliter för att få det bästa av allt.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk njutbar trädgård du har.
    En riktig mästare är du verkligen.
    Jag håller med dig sin egen trädgård är ju den som man njuter mest av, färdig blir man ju aldrig men den ger oerhört mycket glädje och avkoppling.
    Kreativiteten flödar och glädjen att lyckas är stor.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Mästerligt! Du har verkligen en trädgård värd namnet Master Garden. Har aldrig sett den ljusa gentianan förr.

    SvaraRadera
  6. Japp, det bor nog en master-gardener i oss alla! Så fint du har hos dig/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker trädgård och så många härliga stilleben.

    Jag blev lite förskräckt först för temat "Master Garden" och tänkte stå över. Sedan såg jag ditt inlägg och blev så inspirerad. Det viktigaste är ju att vi själv gillar våra trädgårdar.

    SvaraRadera
  8. Förstår att du njuter i din trädgård! Så härligt att få se en massa fina trädgårdar idag, det var vad man behövde denna gråmulna novemberdag, och din är verkligen fin!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Precis så är det, vi är våra egna masters i våra trädgårdar :)
    Ha en skön kväll!/Anna

    SvaraRadera
  10. Klart du garden master i din egen master garden! Flotte bilder.

    SvaraRadera
  11. Du har en riktig master garden med en miljö som speglar att du älskar din trädgård! Så många fina motiv du visar!
    Kram och trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  12. Mysigt och egensinnigt! Gillar!

    SvaraRadera
  13. Bra tolkning av ämnet. Det syns att du trivs i din trädgård.Och så himla fiffigt att dölja muren på det sättet.
    Trelig Helg/Luna

    SvaraRadera
  14. Bra tolkning av temat, en fin masters bakom den garden:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  15. Ja, nog är du master över din trädgård, det syns. Så fint överallt!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  16. Hej igen!
    Den vita blommande busken från Skottland heter Eucryphia nymansat enligt skylten. Hade gärna haft den i min trädgård, men misstänker att den inte är härdig.

    SvaraRadera
  17. Tack för titten i din egen master garden! :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  18. Man kan riktigt känna kärleken till trädgården när man läser ditt inlägg. Vackert!
    kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.