Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 12 november 2013

Nu är jag lite tjatig.

Ni får hojta till om ni blir trötta på mig och mina Julrosor,men jag kan inte låta bli att vissa dom igen.Så fina nu i November.Här är bilder på två av dom tre som blommar just nu.Den mörka lila är lika fin fortfarande.Fast jag tog ingen ny bild på den när jag fotade i söndags.



Den här får mitt hjärta att klappa lite extra.

R och jag var ute och jobbade lite i trädgården i går.Vädret var så vackert men kallt.Vi satte hönsnät runt rosor och andra buskar som jag är rädd om.Och det var hög tid för nu har Rådjuren hittat in här igen.Dom hade ätit på ganska många av mina rosor.Knopparna var borta nu som jag hade hoppats få se slå ut senare om det här milda vädret fortsätter.
Men nu får dom hitta något annat att äta.Trodde nästan de var borta för de har inte varit inne här på hela sommaren och det är ovanligt.

Sedan efterlyser jag namn och adress till Margot med bloggen Mammas blommor.Hon har ju vunnit boken på min andra blogg.Kanske någon av er har lite kontakt med henne och kan  tipsa att hon ska höra av sig.

3 kommentarer:

  1. Det är väl inte tröttsamt att titta på fina bilder. Att hjärtat klappar litet extra för den prickiga är fullt förståeligt. Den är jättefin. Mina julrosor vet inte alls när det är dags att blomma, så jag får vänta.

    SvaraRadera
  2. Julrosor kommer jag aldrig tröttna på! Underbara bilder att nuta av i november.
    Mina Helleborus Niger har knoppar, men de är små så jag är tveksam till om de hinner blomma innan vintern.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fina blommor! Kan aldrig bli förmycket att julrosor. Kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.