Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 8 november 2013

Oskyldig.

Oj så jag har funderat på veckans tema Oskyldig.Jag har verkligen tänkt och tänkt,så svårt.
Men det här är min tolkning.
Dessa söta Rådjur som brukar invadera trädgården på vintern.Dom kan verkligen se oskyldiga ut när man kommer farande ut och tjoar att dom ska ge sig iväg.
Då tittar de bara storögt på oss och ser totalt oskyldiga ut.
Va gapar du om vi tar ju bra en liten smakbit av allt gott som du har här.
Jo Jo.

Och vem kan tro att den här lilla raringen kan förvandlas till en liten skällande och bitande vovve om hon inte gillar någon.

Vadå jag har inte gjort något.Titta inte på mej sådär.

Ännu en som kan se så oskyldig ut när han varit ner i Mälaren och tagit sej ett dopp,sen kommer han lugnt knallande in i huset med vattnet rinnande från pälsen varvid matte får ett utbrott och Milou ser bara så förvånad ut.Suck det hade jag glömt att jag inte får komma in när jag är så blöt.
Vill ni se fler tolkningar så gör ett besök hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

Önskar er en skön helg

20 kommentarer:

  1. Mycket bra. Fasanen i hinken var allra bäst. Kul fototema.

    SvaraRadera
  2. Fasanen var verkligen festlig. Rådjur och älg är riktiga sabotörer i trädgården. Hundarna är för härliga - de kan konsten att se oskyldiga ut.

    SvaraRadera
  3. Ja dessa djur. Man får inte se dem i ögonen när man ska vara arg på dem.
    Ha en bra helg!
    Luna

    SvaraRadera
  4. Fasanen är ju alldeles underbar! Vilken bild :) Önskar att jag hade fått se den live :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tolkning av temat oskyldig.
    Bilden med fasanen är superläcker :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Ett bra och roligt inlägg av oskyldigt. Fasanen var kul:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Hahaha, härlig tolkning mamsingen!
    Kram Mu

    SvaraRadera
  8. Jo du, djur har en viss förmåga att - åtminstone - se oskyldiga ut! Vilket bus dom än har ägnat sig åt!! *fniss*
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  9. Djur har en otrolig förmåga att se oskyldiga ut.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  10. En bild säger verkligen mer än 1000 ord!
    Ha en skön helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg. Så underbara bilder på dessa underbara djur. Kram från Maria och ha nu en skön helg. Kram från Maria

    SvaraRadera
  12. Mmm! hundar har förmågan att verkligen se ut som en liten oskyldig näpen sak och man har svårt att tro att dom kan bli riktiga odjur ibland :)
    Definitivt inga Oskyldiga små varelser...
    Och dessutom är det en härlig bild, Jag tänkte direkt att: Där har Hunden och Gunsan somnat i soffan och Gunsan med en kartong från Odla på magen och drömmer vårdrömmar om lökarna hon ska sätta ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka ljuvliga oskyldingar! Fasanen var ju bara för busig:)
    Bloggkram!

    SvaraRadera
  14. Bedårande fångat. Så söta, ja tveksamt med rådjuren men i alla fall
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  15. Fasanen i tunnan är ju helt sanslöst go´!!
    En skön helg önskar EL

    SvaraRadera
  16. ÅÅ underbart att man kan kommentera i din gamla blogg nu!!!Ja inte är de såå oskyldiga de vackra rådjuren.Härlig bild på fasantuppen i tunnan.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  17. Hi...I love this post...
    I am following you thru Google Friends connect...hope you will come over and visit me and follow along. I do need to put a Translator on my blog, tho. :)
    x0 bj

    SvaraRadera
  18. Härlig tolkning och fasanens min tog priset!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  19. Rådjuren är nog skyldiga till rätt mycket, där hjälper inte ens att de är så söta - jag vill ändå inte se dem i trädgården. Fin tolkning!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.