Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 4 november 2013

Pysseldags igen på planteringsbordet.Den här lilla tallplantan hämtade jag uppe i skogen den står i en terrakottakruka.Den har jag svept bubbelplast runt sen har jag bundit fast säckväv runt krukan så inte plasten ska synas ,sedan satt jag det hela i den här zinkhinken.
En vit kruka fick lekakulor upp till kanten och sedan mossa ovanpå det.Den rostiga fjärilen passade bra under den rostiga kronan
Även hinken har fått ett lager mossa ovanpå jorden.

Jag klippte även av några röda bär från Blomsterkornellen och lade på mossan.

Tycker själv att det blev fint.Behövs inte mycket för att det ska se lite trevligt ut.

Och jag är så glad att jag lyckades fixa så jag fick tillbaka den vanliga kommentarrutan.
Saknade det enormt mycket när så många inte kunde kommentera längre.

Har varit ute och jobbat ett tag .Klippte bort vissna växter i en rabatt och så grävde jag kanten där en bit med.Hoppas nu att jord kockorna fryser sönder i vinter och rötterna på ogräset även de försvinner.
Tror att det räcker med en dag till i trädgården sedan har jag gjort det jag tänkte när det gäller städningen.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina arrangemang du gjort.
    Och jag kämpade för att kunna kommentera men det lyckades inte.
    Skönt att kunna ge sig tillkänna hos dig.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Fina arrangemang, tycker jag också. Det ser så fint ut, när andra gör det. Då jag försöker ser det mest rörigt ut.

    SvaraRadera
  3. Beautiful photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller så bra på att arrangera stilleben - gäller att ha de rätta sakerna och blicken. Du har både ock.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.