Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 17 november 2013

Vårväder.

Solen skiner och det är vårtemp ute i går hade vi 12 grader.Synd bara att det blåser ,det vore så skönt annars.
Nu har den här månadens växter kommit från  Min Lilla Trädgård.
En fin Orkide som heter
Masdevallia.
En kruka i form av en stjärna och i den en vit Kalanchoe.
Och så den lilla söta tomten med stenen som det står God Jul på


Söt eller hur?
R och jag tog en biltur och när vi åkte hem så var jag in i ICA-hallen för att se om de fått hem några Hyacinter  och det hade dom så i eftermiddag ska jag fixa till krukorna jag gjorde för just hyacinter.
Hoppas ni har samma fina väder som oss.

4 kommentarer:

  1. Vårväder och tomtar - härlig kombo :) Jag har ägnat hela dagen åt vindruvan. Nu vill jag inte ens se åt växthuset ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, inte kan man klaga på dagens väder precis. Det är så skönt att vintern låter vänta på sig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och annorlunda orkide´. Jag håller med om att det är en härlig kombination av vårväder och tomtar. Men visst är han söt.

    SvaraRadera
  4. I could not resist commenting. Exceptionally well
    written!

    Feel free to visit my web blog :: shaolin kung fu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.