Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 5 december 2013

Årets höjdpunkt.

Ja hur ska jag kunna välja ut en ända höjdpunkt,det går ju bara inte.Men jag har valt ut våren då dom plantor,lökar och knölar jag satt förra året kom upp och började blomma.Tror att nästan allt blev som jag hoppats det var bara den Kejsarkronan med Vit/gröna blad som inte hade en knopp när den tittade upp.Så den får jag hoppas på nästa år.
Nu följer en massa bilder på växter som gjorde våren till en höjdpunkt för mig.



















Mycket trevligt att allt kom upp.Hade lite tvivel om det skulle göra det då hösten var så regnig och april så kall,men det blev så bra.
Nu hoppas jag på tur nästa vår då det hamnade en del nytt i form av lökar och knölar i jorden
Och att allt det andra överlever vintern som inte börjat ännu här hos oss.Får se hur det blir nu när den här stormen drar in över oss i morgon.
Fler höjdpunkter kan du se här
Bland rosor och Bladlöss.

Så passar jag på att önska er en fin 2:a Adventshelg.

18 kommentarer:

  1. Va mycket fint du visar! Och nu är det ju faktiskt bara 3-4 månader kvar tills vi får se vårblomning igen!
    Ha en fin 2:a advent!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Många fina höjdpunkter. En del bokstavligt också.Primulorna är fina och okända för mig.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blomning.
    Kejsarkrona har jag inte den får jag nog skaffa också. Är det en varigerad sort du har?

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Våren är den årstid jag uppskattar mest. Så många härliga växter du har!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder.

    Det är så märkligt. Hamnar alltid på Google+ numera i stället för direkt på bloggen.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder.

    Det är så märkligt. Hamnar alltid på Google+ numera i stället för direkt på bloggen.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder.

    Det är så märkligt. Hamnar alltid på Google+ numera i stället för direkt på bloggen.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Oj, så många vackra höjdpunkter!
    En skön 2 advent till dig också:)
    Bloggkram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  9. Oj,oj! Så otroligt mycket fint du har! Jag blir alldeles matt...! /Anja

    SvaraRadera
  10. Sååååå mycket fint. Längtar genast till våren igen men först ska här julmysas. Ska ta in en gran i helgen tänkte vi.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  11. Kejsarkronorna är jag mycket avundsjuk på! :) Verkligen fina växter du har! Snart kommer de upp igen :D

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får njuta av den nya kejsarkronans blommor till denna våren.
    Så läckert med en enda krokus mitt bland stenarna.
    Önskar dig också en fin adventshelg.
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Løker og knoller som kommer opp så fint, mot alle odds, er virkelig høydepunkt i hagen!

    SvaraRadera
  14. Våren är ju en verklig höjdpunkt för oss trädgårds nördar
    Ha en fin andra Advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. Alla blommor är så underbara så det går inte att välja en favorit. Ha en skön helg. Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  16. Fint att alla din höjdpunkter fastnat på bild, det är bara svårt att vilja vilket som är finast. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  17. Visst är våren helt speciell?! Finns det någongång vi verkligen blir tacksamma för det lilla så är det då....

    Vackert!
    Och det är tur att vi snart går mot ljusare tider igen :D

    Kram

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder....underbara höjdpunkter allihopa...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.