Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 12 december 2013

Den här har rådjuren missat.

Och jag med.Fick se att den blommade i går när jag kom hem från frissan.Och tänkte gå ut då och fotografera men glömde bort det.Sedan när det var mörkt såg vi hur två Rådjur kom uppifrån skogen och på väg vår lilla gata ned ,men det var för många som gick på gatan nedanför så dom vände och gick upp igen.Men jag var rädd att de skulle ha kommit tillbaka på tidiga morgonen och hittat de här .Det hade nog varit godis.


Det är som en vårdag ute idag solen skiner fast det blåser.Tänk att det blommar så här när det är snart jul.

Bredvid växer den här Lewesian.Den har ju en stor knopp den med,men tror inte den kommer att kunna slå ut.Får kolla den lite då och då.
Idag har jag städat bestickslådorna i köket och gjort fint.Ska ta några skåp sedan så jag vågar öppna när vi får hem alla i jul.

Men i eftermiddag ska jag nog gå ner på stan och kolla på en tunika som jag såg igår på min promenad.Den var så fin.Och det fanns fler i fönstret som jag skulle kunna tänka mig.

Fick besked från mammografin igår och allt var bra .Kändes mycket skönt.
Ha en skön dag.

2 kommentarer:

  1. Va skönt att du fick ett bra resultat på mammografin!!!
    Tänka sig att det kan blomma ute i december - helt otroligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch ja, det är alltid en orolig väntan på resultatet från mammografin - skönt att allt är OK.

    Visst är det lustigt när blommorna slår ut så här års. Jag plockade en liten bukett med blommande blå vinca minor idag.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.