Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 25 december 2013

Får önska er en god fortsättning på Julhelgen.Hoppas ni har haft en fin Julafton med god mat och trevligt sällskap.
Här blev vi 10st som hade en mysig kväll tillsammans.
Sonen med barn och hustru kom och dottern med sin dotter.Senare på kvällen kom dotterns vän också och av honom fick jag den här jättefina korgen med Julrosor.Dottern visste att det är mina favoriter och det hade han kommit ihåg.Den var så underbart vacker den korgen,jag blev så glad.


Det här är stående från vänster sonens dotter Isabelle Sonen Tristan och sittande äldsta sonen Douglas och vid hans fötter Milou.Armen som syns är deras mor som fotar sina barn.

Här har även Milou fått glasögon på näsan.

Vår goa dotter Marie som beskådar matbordet innan vi ska slå oss ned för att äta julmat.
Marie fyller denna julafton 49 år.

Det blev en lyckad julafton med många glada skratt då vi spelade julklappsspelet.
Så bra att vi har börjat med det då räcker det att man köper två saker var som inte ska kosta mer en 50 kr.Då har man pengar kvar efter jul
Själv fick jag en oväntad utgift då min dator gick åt skogen två dagar före julafton.Satt här och kollade vilka växter som jag skulle beställa från Larz när en säkring lade huset i mörker.Sedan när jag startade upp min dator så tog det nog två timmar innan den hade kommit igång och då gick det inte att öppna ett enda program.Så något blev skadat .Men jag ska lämna in den sedan för att se om den går att rädda.Har ju många broderimönster till min maskin som jag inte hade lagt över på skiva.
Men nu har jag en ny dator går den andra att laga ska jag ha den i reserv.

Önskar er en GOD FORTSÄTTNING PÅ JULHELGEN.

6 kommentarer:

  1. Vilken mysig julafton. Och nu kan jag kommentera hos dig igen, det har inte gått på ett tag.
    Ha en fortsatt fin jul
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni hade en härlig julafton - och vilken underbar blomuppsats och vackra ungdomar!
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  3. Glömde bort att nämna Milou, hon var ju jättesöt med sin mössa och glasögon!!
    Susie

    SvaraRadera
  4. Låter som julen varit bra - förutom datorn då. Även här är vi belåtna. Hoppas den fina julrosen får en fortsättning i en rabatt. Fortsatt bra julhelg!

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på julhelgen önskar jag dig med.

    Att fira julen med nära och kära är härligt.

    Vilken underbar korg fylld med Julrosor du fick.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Vacker julkorg!
    God fortsättning!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.