Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 9 december 2013

Så glad för vår källare.






Ja man kan ju inte vara annat en glad när det bara blommar på där nere.Dom här Auriklerna är så söta just nu ,Två av dom är från inköpet i år .Första bilden och näst sista bilden.

Tänk att vi har fått lite snö även här.Så nu är det så ljust och vackert ute.
Och jag ser att Rådjuren är här varje natt nu.Och när vi släckte och skulle gå och lägga oss i går kväll så såg vi en Hare som lagt sig bredvid en rabatt.Tror den hittade något att äta där.Dom ser ut som en grå stor sten när dom ligger så där stilla.

Nu tittar solen fram så det blir ännu finare ute.

Ha det fint.

6 kommentarer:

  1. Nä men, va helt underbart att det blommar så nu!!!!
    Kramis, ha nu en bra vecka!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga blommor!!

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  3. Din källare är nästan som en liten blomsteraffär.
    Julhälsning från mig!

    SvaraRadera
  4. Det måste vara underbart att ha en sån fin övervintringskällare! Mina favoriter var - naturligtvis - dom lila, men alla är snygga!!
    Själv har jag idag ägnat mig åt att tvätta samt börja julstöket. Först tömde jag och tvättade ur det lilla vitrinskåpet i matrummet och så gjorde jag rent och flyttade (tog längst tid) alla glashyllorna. Ny är det redo för alla SMÅ julgrejor.....
    Ja, jag fick ut lite andra julsaker också, men dom står bara framme på prov. Exakt var dom ska stå får jag se när ALLT är framme! *fnitter*
    TREVLIG VECKA
    Susie

    SvaraRadera
  5. Det kan du verkligen vara glad åt - en så bra källare. Vad fina dina primulor är. Roligt med alla annorlunda sorter.Även jag fastnar litet extra för den lila. Sätter du ut dom i rabatter till våren?

    SvaraRadera
  6. Sätter krukorna på hyllor ute.En del hamnar i rabatterna,dom som jag har fler av samma sort.
    Gunsan.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.