Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 11 januari 2014

Är vi där snart?



Tänk när man kan gå ut på balkongen och se ut över trädgården.Och körsbär och plommonträden blommar.Inne i växthuset är det full fart på tomatplantorna.Och i rabatten bortom träden där blommar den lila primulan.Bollviva.Och alla Julrosorna har börjat sätta knopp.Benveden är är snart helt grön.Tror det här är den tiden som jag älskar allra mest när allt är nytt och fräscht.Som jag längtar till det där.

Sen vill jag hälsa nya följare välkomna till bloggen.Älskar att läsa era kommentarer.Och att någon tycker att det jag skriver och visar är värt att följa.

Vi har fått vinter här snön ligger vit .Och vi har någon eller några grader kallt.

Tror det var det som fick min vårlängtan att gå igång.

Men ni ska ha det så bra.Vi ses.

6 kommentarer:

  1. Att se fruktträden blomma är bland det vackraste man kan uppleva.

    SvaraRadera
  2. Våren och den tidiga sommaren är min favoritårstid också! Snön som kom gjorde att jag också längtar ännu mer nu - plötsligt kändes våren mer avlägsen än den har gjort på länge:-(
    Hoppas du har en riktigt skön helg!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Jag har följt din blogg länge, länge, men jag är dålig på att kommentera. Ska försöka bättra mej. Jag har också längtan efter vår, såg faktiskt blommande primula i min rabatt idag, nu ikväll har snöslasket kommit:( Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Fina bilder. Du beskriver fint hur det är när vi kan njuta av våren.

    SvaraRadera
  5. Åhhh, vad du sucktas! Längtan efter våren blir stark när jag ser dina bilder.
    Ha det bra.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  6. Dejlige billeder.
    Tak for kigget.
    Håber på et godt haveår 2014.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.