Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 7 januari 2014

Blommar trots ljusbrist

Jaha ännu en dag med regn.
Har varit ner i källaren och städat och plockat i ordning så det ska finnas plats till de sådder som jag ska fixa sedan,Skurat en massa krukor som jag bara hade slängt in i höstas.Men nu så ser det lite bättre ut.

Jag måste säga att den här Blå Järneken gör mig förundrad.Hur får den ork nu i mörkret att börja växa och blomma.Och vilka små söta blommor blir så rart mot de röda bären.Här finns det livskraft.
Som ni ser på fönsterrutan är det samma skitväder även idag.Blir så trött på detta.
Men nu ska jag inte gnälla mer får ju vara glad att vi inte har extremkylan som drabbar USA.

Glöm inte att ta lotter i min Kalenderutlottning.

Ha en fin vecka.

9 kommentarer:

  1. Så vackert med blommor och bär sida vid sida på järneken och så har den så härligt gröna blad.

    Fönstren är regnrandiga även här i Ösmo.

    SvaraRadera
  2. Så frisk och fin din järnek ser ut. Först tyckte jag det liknade kaffe och tänkte "tänk om min kaffeplanta blir så fin". Vad roligt att det trivs så bra i källaren.

    SvaraRadera
  3. Ja, igår var det trist väder - men idag strålar verkligen solen från en blå himmel. Så nu leker livet igen.....
    Underbar järnek!
    Susie

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk julrosplanta du har i din header! Underbar.
    Kram och ha det bra!
    Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk julrosplanta du har i din header! Underbar.
    Kram och ha det bra!
    Törnrosa

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Spännande med järnek i kruka. Är den svår att odla på det sättet? Skulle gärna vilja ha järnek i trädgården.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Ja jefla skitväder alltså här regnar det som bara den...blä :P
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.