Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 27 januari 2014

Detta mina vänner är en frösådd planta.Tog frön från Mazetta Stripe och nu såg jag att den enda överlevande plantan har knopp.Ska bli så spännande att få se hur dom blommorna kommer att bli.Kommer nog att bli många turer ner i källaren nu medan jag väntar både på den här och på blommorna på nästa bild.

Var ut i växthuset för några dagar sedan för att kolla läget och såg då att dom små Julrosorna slokade och såg lite ledsna ut så dom fick komma ner i källare och tina upp.Och efter det och med lite vatten så verkar dom må gott igen.Nu hoppas jag att den här knoppen slår ut snart så jag får se hur blomman blivit det är nämligen en fröplanta som jag grävde upp i höstas.

Sitter fler knoppar runt den största.Gillar.

Idag så har det snöat sedan jag vaknade och blåser.Verkar som att det kommer att bli ganska mycket snö.Gör inget då växterna får bra skydd.Nu är det inte många dagar kvar på Januari.Sen börjar den månad som jag tycker ganska bra om då ljuset verkligen börjar att återvända. Det är dags att börja plantera om en del växter inomhus och i slutet så ska jag så mina Tomater och Chiliplantor.Härligt.
Önskar er en skön vecka.

3 kommentarer:

  1. Lycka till med din Mazetta Stripe. Vilken lycka att driva upp den själv. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken spänning du får uppleva varje gång du går ned i källaren!

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen ut att vara på gång. Förstår att det blir spännande att se blomman.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.