Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 1 januari 2014

Ett nytt år är här.

God fortsättning på det nya året.Ett helt nytt orört år ligger framför oss.Hoppas vi kan ta och göra ett fint år av det.


Årets första dag blev grå och kall.En titt in i växthuset


avslöjade att där händer det saker.En knopp i en av de frösådda Julrosorna som jag grävde upp och satt i krukor i höstas.Spännande .Vet ju inte hur den kommer att se ut.

Och i källaren blommar mina Aurikler obekymrat vidare.
Fred Booely

En av de som jag sist köpte av Ray.
Jorvic.
Har massor med Farin på bladen så läcker

Den här har jag visat förut men nu har den en ny omgång blommor.
Sylvia

Esbjörn.
Även den har jag visat några gånger

Walton Heath.

Grimson Glow.
R och jag firade in det nya året ensamma.Har ju inte lust att visa sig nu när man är tandlös .Hoppas jag får komma i morgon så det kommer igång.

6 kommentarer:

  1. Åh, så fina!Spännande med julrosen, ska bli roligt att se vad det blir.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen många fina Aurikler!
    Hoppas det ordnar sig med tanden!
    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning! Hoppas du får komma snabbt till tandläkaren så du slipper knipa igen. Ha det fint! Mu

    SvaraRadera
  4. Så fint det blommar hos dig! Spännande med Julrosen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Att julrosen har knopp så tidigt. Jag fick vänta 7 år på min.
    Så fina aurikler. Vad roligt att ha blommor i källaren. Med växtbelysning antar jag. Blommar de ute sedan i sommar också?

    SvaraRadera
  6. This is a topic which is close to my heart... Take care!
    Where are your contact details though?

    Look at my site :: DJM Computer repairs in Sandbach

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.