Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 3 januari 2014

Fröer kom med posten.

Jaha nu så har jag varit hos tandläkaren och som jag trodde kommer det att bli dyrt.17508:-
Som hittat.Men för dom slantarna får jag en brygga med tre nya tänder som kommer att bli stabila och bra.Fast jag kommer att få gå utan tänder länge ända till den 4 februari.Då ska bryggan vara klar att sättas på plats.Den 22 januari ska det hela påbörjas.

Som ni ser så har jag köpt lite fröer och det här är dom enda jag ska köpa i år.
Mest Tomater och Chili sen blev det några Luktärter och fingerborgsblomma plus ett Lejongap




Hade ju lovat mig själv att inte börja så så himla många olika sorter Och jag ska inte börja så så tidigt som förra året.Och nu så ska jag hålla vad jag lovat mig själv.
Om en stund ska jag se reprisen på Året i Trädgården och samtidigt ska jag ta en promenad på mitt gåband.Vädret ute är inte lockande regn och så mörkt att lyset måste vara på hela dagen.
Men hoppas att ni kanske har det lite ljusare,
Ha det fint.
Ni glömmer väl inte att ta en lott i min utlottning.

6 kommentarer:

  1. Alltid trevlig post från impecta ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul när fröna kommer, men i år har jag också lovat mig själv litet självbehärskning. Jag har massor av frön och så är det vissa som jag saknar. Ev köper jag färdiga plantor av de sorterna.

    SvaraRadera
  3. Med tanke på vad tandläkaren kommer att gå på, så kanske det är bäst att hålla igen på fröinköpen! *fniss*
    Jag ska inte så någonting i år. Om jag inte tar från några fröer från alla dom torkade chilin jag hade förra året förstås. Får se.....
    GOTT NYTT ODLINGSÅR
    Susie

    SvaraRadera
  4. Fy, va trist att det blev så dyrt hos tandläkaren!
    Lycka till med frösådderna!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Här blir det inte mycket fröer i år vet inte om jag kan ta hand om det i vår.
    Härligt att få egen driva tomater.
    ha en fin fortsättning på året
    Kram meta

    SvaraRadera
  6. Ser härligt och hoppfullt ut:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.