Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 28 januari 2014

Raport från källaren

Här kommer mer från källaren.
Kamelian har nu massor med knopp.Kommer att få en underbar blomsterprakt.Knopparna har börjat växa så det blir till att vänta även på dom här.Som tur är så är det senare i år.Förra året blommade Kamelian redan omkring jul har jag för mig.Kanske mins jag fel.


Gör inte ett dugg att man får vänta.Jag hoppas på att den blir så sen att jag kan ta upp den till uterummet när den börjar blomma.Då kan jag ju följa fägringen och slippa gå ner i källaren varje gång som jag vill njuta av dess blomning.

Det kom en hel del snö i går och i natt.Och just nu har vi mildväder och jag hör hur det droppar på fönsterblecket.

Ha det bra.

8 kommentarer:

  1. Din kamelia ser fin ut. Vi har vår i uterummet, den har en del knoppar men det är kanske för kallt, vi har ca +5 - + 7 grader. Knopparna vill torka in så vi får se hur det går. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  2. Din ser oförskämt fräsch ut tycker jag ;) en & annan knopp trillar hos mig det brukar vara så men jag blir ändå orolig för hur det ska gå.
    Din var väl rosa var det inte så?Har för mig att den är så fin :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Oj vad tät och så fina blanka blad du har på din!!
    Min blommar nu men förra gången blommade den till jul som din.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  4. I am sure this post has touched all the internet viewers, its really really good piece of writing
    on building up new weblog.

    my weblog: Seo Company London

    SvaraRadera
  5. Vilken fin Kamelia! Du visar väl bilde rpå blomningen så småningom?
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Den ser väldigt fräsch och fin ut. Håller med - bladen ser mycket blankare ut än på min. Hoppas det blir en strålande blomning och gärna att det dröjer litet.

    SvaraRadera
  7. Det är kanske därför jag inte har något växthus för lite exoter! Alltså att man måste bege sig dit när dom olika skönheterna blommar och inte kan sitta i värmen i vardagsrummet och se dom!! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. It's really a great and helpful piece of info. I'm
    glad that you just shared this useful info with
    us. Please keep us informed like this. Thank you
    for sharing.

    my homepage: iracundulous ()

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.