Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 19 januari 2014

Nytt paket.

Så har jag fått ännu ett paket från min lilla trädgård och jag blir så besviken på dom.Jag skrev och sa upp mitt medlemskap förra månaden och jag fick svar från dom att de fått mitt brev och de tackade för tiden jag varit med.
Men det hade tydligen inte blivit klart noterat.Så det blev ett nytt brev som jag hoppas ska ge bättre resultat.
Ni ser på första bilden att jag fick en begonia uppstammad.
BEGONIA TAMAYA.
Den stackarn hade de klämt in i en sån där rund plastförpackning där kronan hade klämts sönder totalt.Flera grena var avbrutna och i dom fanns det knoppar Gissar den nog varit nästan lika fin som på första bilden.
Men nu var det inte många grenar kvar som ni ser på bilden under.
Inte så fin längre .Hoppas den kan repa sig och bilda en ny krona.

Sedan var den här med också en
VRIESEA INTENSO
Den hade ju klarat sig fint inslagen i papper.Förut har det varit fina växter varje gång men det blir för dyrt med två växter som med frakt kostar 318kr varje månad.Kan ju köpa billigare på blomsterlandet.

Här har jag satt de grenar som gick att rädda .Hoppas det kan bli rötter på dom.Men jag kan nog inte få till en så fin uppstammad.
Den har vackra blad.
Nu har jag planterat om växterna och håller tummarna för att de ska trivas och att det var sista paketen från dom.Skickar dom en ny nästa månad så får den gå tillbaka.

Ha en skön söndag.

5 kommentarer:

  1. Du behåller dem alltså? Ja det blir dyrt, även om det är spännande.

    SvaraRadera
  2. Nog borde du få någon slags rabatt eller prisreduktion i alla fall. Du reklamerar väl? Bladen är väldigt vackra.

    SvaraRadera
  3. Trist när inte informationskedjan fungerar. Men det var en spännande planta du fick i alla fall. Kanske den repar sig och blir ännu finare under din omvårdnad.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag blir enormt grinig när sånt här händer. Själv råkade jag illa ut när jag beställde fuchsior för ett antal år sen. Där hade man suttit i timmar för att välja ut speciella namnsorter och så skickat ordern i jättegod tid. Vad hände, ingenting!
    Så jag kontaktade dom och då svarade dom att dom fått in ordern för sent(?) och det var därför jag aldrig fått några växter. dom var slut!
    Till slut fick jag ett paket - och vad "glad" jag blev när hälften var fel. Inte alls det jag beställt!
    Men det blir inget nytt köp från dom.....
    Susie

    SvaraRadera
  5. Hej, hittade hit genom din kommentar i en annan blogg.
    Vad duktig du är på det här med växter, här kan jag säkert lära mig något! jag ska prova sätta frön i år som jag köpte i Florens när jag och maken var där förra våren, nämligen oliver! Och ett par olika sorters palmer! Det ska bli sååå spännande. Eventuellt får jag välan bygga mig ett växthus för att få dem att leva, och jag tänkte höra med stans handelsträdgård hur man ska göra. Har du några tips?
    Tack för en jättefin blogg! Hit kommer jag absolut igen!!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.