Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 10 januari 2014

Trädgård 2014


2014 ja vad ska hända då i trädgården tro.
En sak som jag säkert vet är att alla tomma ytor som jag skapade genom att rensa och gräva dom ska fyllas med nya växter.Har ju beställt en del från Larz men det kommer att behövas en hel del till.Och så roligt det ska bli att åka till trädgårdsbutiken och välja växter.

En annan sak som jag tänkt göra är att utöka min krukodling lite till genom att gräva upp fler av de Hostor som jag har.Ska sätta koppartejp runt krukorna så jag får ha bladen ifred för mördarsniglarna.Och så skulle jag vilja sätta några vackra Japanska lönnar i stora krukor som får stå på grusgården.



Som ni ser på bilderna är det ganska tomt i en del av rabatterna.Men det var verkligen dags för en stor rensning och jag har en lång rabatt kvar till att göra om i år.Det är ju så att det efter ett antal år så börjar en del växter ta över och en massa frösådda förstör lite av intrycket när man ser på rabatten.
Men nu börjar jag ha gått igenom de flesta av min odlingar.Nu återstår mycket roligt då det ska fyllas på med nytt.
Det här är lite av det som jag hoppas kunna göra i år.

Vill ni se mer så gör ett besök hos Bland rosor och Bladlöss.

Ha en fin helg.

13 kommentarer:

  1. Det är roligt att göra om och skapa nytt och det kommer säkert att bli jättefint, ser fram emot sommarbilder!
    Trevlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Det låter som du har att göra i år. Visst behöver man rensa ut ibland. Jag har en malva som tar över på baksidan så den brukar jag får rensa ordentligt emellanåt. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken skön känsla att ha gjort grovjobbet och nu kunna välja och sen plantera! Lite avundsjuk ;-) Fina planteringar du visar i bilderna.

    Ha en härlig fredag! Carina

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter att plantera nytt, tom yta som bara väntar på att fyllas.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Du ser ut att ha fin ordning i dina rabatter och vad härligt att ha plats för mer.

    SvaraRadera
  6. Härligt att kunna planera nytt inför vår och sommar. Jag rensade också ur en del och letar nu på nätet efter växter, svårt att välja blir det. Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga planer...blir så roligt att få följa med och se dom förverkligas...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Många planer, härliga planer. Välja, välja. Och välja bort. Inte alltid lätt, men det blir säkert jättebra. Ska bli roligt att följa...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med en massa plats i rabatterna, finns väl inge roligare än att planera och fundera på vad som passar bäst, åka till trädgårdsbutiken och komma hem med en del nytt och sen plantera! Kul!

    SvaraRadera
  10. Härliga projekt att fylla tomrum:)Jag går åt andra hållet jag mindre och mindre krukodlat...man måste ju vara hemma och vattna då..
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  11. Låter som ett roligt 2014, grovjobbet är gjort och är det roligaste kvar. Snygg struktur på rabatterna.
    kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Låter spännande!!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Så skönt att ha tomma ytor att plantera nytt i! Ska försöka vara lika duktig som du till våren.
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.