Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 24 februari 2014

Två tecken på tidig vår.

Ännu ett vårtecken eller ska kanske skriva två för ser ni den lilla snigeln till vänster i bilden.
Fick se den nu när jag la in bilden i PC .Undrar om det ska bli ett riktigt svårt snigelår i år.
Men en nästan utslagen krokus i slutet av februari det har jag aldrig varit med om.
Solen är ju borta från vår trädgård hela vintern och har precis återvänt.
men det gör inte ett dugg blir bara så glad för alla tecken på att det blir en tidig vår.

Har klippt några rosor som står i växthuset .Planterade i stora krukor.Dom har börjat växa och en hade gröna utslagna blad.Vill inte vänta för länge då vill jag inte klippa bort så mycket.Men nu kändes det lagom.
Ha en ny skön vecka i det milda vårvädret.

4 kommentarer:

  1. Har precis varit ute på en trädgårdsrunda, jag hittade en gul krokus som kommit lika långt som din lila. Helt otroligt.

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på när man måste ge sig ut på snigeljakt den här våren - och att döma av din bild lär det inte dröja länge:-(
    Mina Krokusar har inte kommit lika långt som dina, men de är på gång och jag längtar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har också sett flera sniglar i växthuset. Igår såg jag två ludna larver krypandes.

    SvaraRadera
  4. Roligt med krokus så här tidigt! Jag satte flera hundra i höstas och väntar mig mer en rejäl blomning så småningom.
    Sniglarna blir nog jobbiga i år, men än så länge inga tecken, varken med eller utan hus.

    Allt gott

    /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.