Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 7 februari 2014

Blommig fredag.

Ja i går blev det inte något inlägg gjort på temat  Å andra sidan.Tandläkarbesöket tog hårt på krafterna.
Men å ena sidan så blev det ett besök på blomsterlandet och några vårblommor med hem.

Och i min favoritfärg.


Även några olika Primulor fick följa med hem.


Å andra sidan är jag även glad i blått.
Blev väl ingen toppentolkning men får duga.
Nu önskar jag er en härlig helg.

Fler tolkningar finns
HÄR

11 kommentarer:

  1. Så många söta vårblommor att glädjas över, känner nu att jag måste åka och inhandla lite blommor idag! Idag är det helt gråmulet här och det ska bli regn så lite uppmuntrande färg behövs verkligen.
    Trevlig helg!
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Här var väl inget fel på den tolkningen. Ranunkler är ju bara sååå fina. Och vivor bär verkligen bud om sommaren
    Ha en fin dag idag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Den duger absolut! Så glad jag blev av dina vivor. Jag får njuta av dina bilder på dem för inget överlever inne hos mig. Jag köpte vivor förra våren och de dog på 2 dagar. I år har jag till och med lyckats ta död på Scilla i knopp!
    Å andra sidan har jag gröna fingrar... utomhus !

    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Ett svårt tema idag som du har klarat av galant!
    Primula kan man inte ha för många av så här års och jag är tokig i alla färger just nu! Dina ser väldigt härliga ut! /Anja

    SvaraRadera
  5. Så vackra vårblommor. Jag tycker du har en alldeles utmärkt tolkning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag förstår din känsla efter tandläkarbesöket, då behövs mycket tröst. Du valde ju riktigt fina tröstesaker, å andra sidan fick vi andra också lite tröst av att titta på dina fina vårblommor...delad glädje är ju dubbel glädje/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint! Ranunkel är verkligen en av mina favoritblommor som jag blir så glad av!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Klart man måste belöna sig med lite fina blommor emellanåt! Ranunkel är jättefin. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Man får skapa sin trädgård inomhus vid denna tiden på året...Frossa i färger!Och det har du gjort ser jag.
    Jag önskar dig en trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Litet tröst efter tandläkarbesöket behövde du. Och vilka fina trösteblommor. Även jag gillar blått och rosa. Ranunkel och primula är fina.

    SvaraRadera
  11. Härligt när vårblommorna börjar dyka upp i affärerna. Då vet jag att det går åt rätt håll.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.