Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 21 februari 2014

Blommig fredagstema SOLEN.

Äntligen fredag igen eller?
Oj så fortveckorna går.Och den här veckan är det solen som är temat.Utan den så skulle inte jag sitta här och skriva ett inlägg för ingen av oss skulle finnas om inte solen fanns där uppe.
Och jag måste erkänna att jag är en verklig soldyrkare.När solen äntligen hittar vägen upp över berget och börjar lysa in i vår trädgård då börjar jag tina upp efter vinterns mörker.
Så idag köpte jag mig några uppiggande soliga blommor.
Nu står de där i köket och lyser nästan som solen.


En kruka med vita Pärlhyacinter fick också följa med hem.

Se så fina dom är de här små påskliljorna är.

Den här Primulan hade jag sedan en tid på bänken så nu fick den lite nytt som sällskap

Nu blir man glad när man kommer in i vårt kök då dom här står där och hälsar oss välkomna.
Hoppas vi kommer att få många soliga dagar i vår och sommar.
För fler tolkningar av temat gör ett besök här.
HÄR
Så nu hoppas jag på en solig helg för oss alla .
Ha det fint.

21 kommentarer:

  1. Åh påskliljor, så fina.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Solgula påskliljor - snart är våren här! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att hålla sig inne när vårsolen kommer! Men idag är det inte så svårt när regnet öser ned........tur att man har lite sol i blomform att pigga upp sig. Vita pärlhyacinter står på köksbordet :) Ha en fin helg. /kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev på bänken! Det är tur att man kan handla lite vårglädje nu när inte trädgården ger så mycket.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Ja man får göra best man kan för att få sol nu.Dina Påskliljor gör verkligen det.
    undrar hur sommaren kommer att bli, törs knappt tänka på det.
    Ha en fin dag
    kram meta

    SvaraRadera
  6. Ett riktigt vårtema och härliga gula blommor. Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  7. Man får trösta sig med lite köpeblommor ett tag till, tror jag. Härligt med gula blommor - de lyser alltid upp!

    SvaraRadera
  8. Jag måste nog också köpa litet solar, för någon riktig var det längesedan jag såg.

    SvaraRadera
  9. Ja, sådan tur att det finns blommor att köpa året runt. Undrar hur de klarade sig förr på vintern. Kanske de satt och tittade in i elden.

    Nästa vecka lovas sol på riktigt./ Luna

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att man kan skaffa sig känslan av vår inomhus innan det sätter fart på riktigt utomhus! Underbara påskliljor!
    Ha det gott!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Gula blommor - det är verkligen som om en droppe av solen har trillat ner. Fantastiskt fint!
    Ha en härlig helg
    /E

    SvaraRadera
  12. Åh, de här första vårblommorna är underbara. Man tinar upp liksom.
    Ha en fin helg! /Maria

    SvaraRadera
  13. Så vakre påskeliljer. De gir vårfornemmelser og glede i stort monn :)
    Jeg har ikke kjøpt noen enda, men nå fikk jeg veldig lyst.
    God helg:)

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga blommor.
    Och ditt kök är så fantastiskt vårligt och inbjudande.

    trevlig Helg

    SvaraRadera
  15. Japp, nu hoppas vi på lite sol i helgen! Ni verkar ju ha lite möjlighet....

    Man blir glad av lökväxter inne så här års men det vore inte fel med lite "äkta" vara...

    Kramar och härlig helg!

    SvaraRadera
  16. Härligt att ha de solarna som hälsar en välkommen till köket.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Ja, man får köra igång våren inomhus med lite odlingar inomhus. En kruka pärlhyacint finns i en kruka i vårt kök, men det börjar spira utomhus med.Får se om det kan hålla sig nu för några bakslag med vit nederbörd.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  18. Man får njuta av de små inomhussolarna! Fina!

    SvaraRadera
  19. Så vackert! Och vilken fin primula!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  20. Härligt våriga bilder! Gillar!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  21. Härliga härliga vårblomster!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.