Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 15 februari 2014

Har gått på motionsbandet på förmiddagen samtidigt som jag tittade på när Sverige tog guld.Så himla duktiga dom är i år tjejerna och även killarna.
Här blåser det hårt och regnar därför blev det bandet.Undrar när vi ska få en dag med sol,fast jag ska inte gnälla vi har det bättre en England dom stackarna har det inte så roligt.

Jag har gjutit en massa små söta hjärtan.Den formen var lätt att gjuta i.Har en groda också men den får vara kvar i formen ett tag till.Den första jag gjorde gick sönder hade för bråttom som vanligt.

Nu blir det en tur ner i källaren varje dag.Måste ju kolla mina sådder så dom inte torkar ut.Här är det fyra sorters tomater som grott.Och en sort Chilipeppar.Den andra sorten är på gång den med ,men ännu så är det bara ett frö i varje kruka som tittat upp.
Eftersom tomater och Chili fått flytta ur lådan med undervärme passade jag på att så några perenner idag.Vita och rosa lejongap.Och så blev det en färgmix av Fingerborgsblommor.
Så roligt det känns nu när man är igång igen med sin växter.

Hoppas ni hade en fin Alla hjärtans dag.Själv fick jag rosor och en god hjärtformad kaka av R.Blev jag glad för.

Ha nu en skön helg.

4 kommentarer:

  1. Det är så roligt nu när de första frösådderna kommer upp. Snart, alldeles snart så är det vår och det ljuvliga återkommer.
    Det japanska körsbärsträdet är såå snyggt i fredagsinlägget.

    Ha en fortsatt bra helg och hoppas vi slipper regn och rusk i morgon!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Först undrade jag vad du hade bakat. Kalorifritt förstår jag.
    Sådderna ser lovande ut.

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt när det man sått börjar gro.
    Jag är och tittar till mina sådder också. Jag har bara sått perenner inget ätbart.

    Så kul med gjutning det har jag tänkt komma mig för länge men det har inte blivit av.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Useful information. Fortunate me I discovered your site by
    chance, and I'm shocked why this accident did not happened earlier!

    I bookmarked it.

    my weblog; moteurs pneumatiques

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.