Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 8 februari 2014

Årets första sådd.

Här står dom nu mina första sådder för året.Det blev 4st olika tomater och 2sorters Chili.Dom står i miniväxthus med undervärme men så fort dom gror så ställer jag dom svalare.
Chilipeppar Vampire Het.
Chilipeppar Jalapeno.Mild.
Bifftomat Virgilo.
Körsbärstomat Brown berry.Har haft den förut och den är så god.
Plommontomat Cal-J
Plommontomat Supermarzano.
Vi har haft besök av vår dotter Marie och hennes dotter Cecilia som hade sin lilla son med sig.
Vårt barnbarnsbarn.Gissa om jag satt på golvet och tittade på det lilla livet.Oj oj så söt han är man bara smälter.
Ha en fin helg.

7 kommentarer:

  1. Nu ser jag att du är igång, men ingen odling är så viktig som ett litet nytillskott i familjen. Har inga barnbarnsbarn än och vill nog att det dröjer också. Men barnbarn duger gott.

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara igång med sådden igen! Jag har sått för ett par veckor sedan och har också Vampire. Den har kommit upp fint, bladen är rätt mörka/röda. Imorgon ska jag så lite tomater.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det var inte dåligt att du har barnbarnsbarn! Det är bara att gratulera!

    SvaraRadera
  4. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think
    I would never understand. It seems too complicated and very
    broad for me. I am looking forward for your next post,
    I will try to get the hang of it!

    Also visit my blog :: glass trophies

    SvaraRadera
  5. Keep on writing, great job!

    Feel free to surf to my web-site - clash of clans cheat; ,

    SvaraRadera
  6. Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it ;) I am going
    to come back yet again since i have book marked it.

    Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich
    and continue to help others.

    Also visit my weblog wizard101 crown generator download (geniusanywhere.com)

    SvaraRadera
  7. It is a sourcebook for remodeling ideas and products.

    Know what drives him crazy (in a good way) and use that to your advantage.
    These people have experience in this field and will not harm the
    bats.

    My blog post :: how to build a bat house plans

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.