Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 10 februari 2014

Härliga vårtecken.

R och jag tog en promenad på morgonen.Solen var framme lite svagt men nu har det grånat till igen.
Men när vi kom hem så gick jag en rond i trädgården för att se om Rådjuren och Haren hade förstört något men det såg bra ut förutom en massa djupa avtryck från vassa hovar
och det var så skönt så jag kunde inte låta bli att dra upp lite ogräs när jag gick där och kollade läget.
Och under Trollhasseln hittade jag detta vårtecken.Vintergäcken är uppe och kommer att blomma när som helst.Underbart.Det går mot rätt tid.

En liten bit från Vintergäcken står det här Blåsippeståndet och väntar på lite mer värme för att sätta fart och skick upp sina ludna knoppar.

Och sådana här gröna feta knoppar sticker det upp på många ställen såg jag.
Så det kommer nog att bli en fin vår även i år.
Snön är nästan borta helt nu.
Fast i lördags blev jag lite orolig igen det hade regnat ganska mycket på natten och grannen hade fått stopp i sin dränering som tar hand om allt vatten som kommer uppe ifrån berget som dom har utanför sin tomtgräns.Men han fick dit gubbar som sög rent i rören och då försvann allt vatten som dom hade på gräsmattan och som även vi får in och svämmar över i rabatterna.
Det är samma varje år fast förra året var det mycket mer.Vi hade en stor sjö på vår tomt.
Önskar er en skön vecka.

7 kommentarer:

  1. Åh vilka fina vårtecken! Äntligen :)

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt med "feta knoppar" här och var i trädgården! Det är ju bara ett par veckor kvar av februari och då kan vi ta alla vårtecken på allvar!/Anja

    SvaraRadera
  3. Så härligt, men så långt har det inte kommit här. Att man kan bli så glad av så litet.

    SvaraRadera
  4. Underbara vårtecken! Hoppas vi slipper mer snö och kyla nu, efter förra årets evighetsvinter tycker jag att vi förtjänar en lång vår i år:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Underbara vårtecken. Ja du vet vi har ju flyttat så jag har ju inte en susning om vad och vart det ev. kommer upp något som ligger där och gottar sig. Men jag såg lökväxter (tulpan???) vet inte igår vid husknuten. Så vi får väl se.
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  6. Excellent site you've got here.. It's difficult to find high quality writing like yours these days.
    I really appreciate individuals like you! Take
    care!!

    Visit my page; office depot online coupon

    SvaraRadera
  7. Hi there, I desire to subscribe for this web site to get most up-to-date updates, thus where can i do it please help out.



    Here is my homepage: Can U Get Pregnant And Still Have Your Period

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.