Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 23 februari 2014

Letat vårtecken.

Tog med kameran och gick vårteckens jakt.Man blir allt lite förvånad över hur mycket som är på väg upp i rabatterna.Nu har det varit sol i två dagar så dessa små Vintergäck har börjat öppna sina små solar.

Och i rabatten med Julrosor händer det saker vill jag mena .Nu dyker det upp fina knoppar på flera ställen.En del fint uppe och andra står och tvekar i jordytan.

Dom här är dubbla och har den där mörka härliga färgen.


Och i växthuset börjar det röra på sig i krukorna.Kommer just nu inte ihåg vad dessa heter men det blir höga blomspiror som börjar slå ut nerifrån.Har den där mjukt gula färgen.

I krukan med Blå Bergvallmo har det kommit upp små gröna lite håriga blad.

Här kommer det Pärlhyacinter i en kruka som planterades förra året.Nu står dom på min planteringsbänk ute.Så det finns gott om vårtecken om man letar lite.
När vi gick vår promenad såg jag små kissekatter titta fram på ett träd.Önskar att jag haft något att klippa med så jag kunnat ta hem en bukett.Dom är så söta när dom slår ut riktigt dessa ludna små bollar.Fast jag kan ju gå samma väg en annan dag och ta med en sekatör.
Hittade fler vårtecken men dom får vara till en annan gång.
Ha det fint.

8 kommentarer:

  1. Vad mycket du har hittat redan. Det har ju kommit väldigt långt jämfört med här. Och sol har vi inte haft på evinnerliga tider.

    SvaraRadera
  2. Hej, hej! Ja, det är ungefär så långt som mina julrosor m.fl har kommit
    Nu får vi hoppas på lite sol så att de slår ut också! /Anja

    SvaraRadera
  3. Härligt med julrosor men mina stackare här hemma har inte kommit igång än.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Härligt, är avundsjuk på dina julrosor, de trivs inte hos mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart att det börjar närma sig den "rätta" årstiden! vi var också ute på vårjakt idag och hittade en del.
    TREVLIG SÖNDAGSKVÄLL
    Susie

    SvaraRadera
  6. Your mеans of describinɡ all in this article iss in fact fastiԀious, every one be
    capable of without diffіculty սnderstand it, Thanks a lot.


    Here is my ρage: Voyance

    SvaraRadera
  7. Thanks for another informative site. Where
    else could I am getting that kind of info written in such a perfect manner?
    I've a project that I am just now working on, and I've been on the look out
    for such information.

    my blog post - free netflix

    SvaraRadera
  8. I liкe the valuable information you providе for your articles.
    I will bookmark your weblog and tewst aɑgаin here regularly.

    I am rather certai I'll be informed many new stuff proper
    ɦere! Good luck for the nеxt!

    Look at my page ... voyance en ligne (http://www.v0yancegratuite.fr)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.