Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 14 februari 2014

Rött och rosa.

Flammentanz.
Rött och rosa
ja det är färger som jag har gott om i trädgården.Hittade massor när jag bläddrade i mina bilder
Rosa är ju en favoritfärg.

Japanskt prydnadskörsbär.

Dillpion
Dillpionen är en så vacker växt med det där bladverket så hamnar den högt upp på listan av favoriter.

Pionvallmo

Carl Philip
Min bästa ros.

Denna är mycket mörkare röd en vad bilden visar.Kronbladen ser ut att vara gjorda av sammet.
Vet tyvärr inte vad den heter.

Primula maximowiczii.
Underbar när den blommar.

Ormrot.
Den rosa tonen är så vacker

Astilbe Straussenfeder

Tårtrosen

Rött och rosa, rosa och rött.Borstnejlikor.Vilken tacksam blomma.Skapar sina egna färgkombinationer.Blir någon ny varje år.Den finns alltid i min trädgård.
Detta var lite av det rosa och röda som jag har kunde ha visat ännu mer men det blir lit långt då.
Men vill du se mer så gör ett besök
Här
Så är det då fredag igen känns som det var igår (eller?)

Ha en skön helg.

27 kommentarer:

  1. Härliga bilder!!!! Älskar alla de blommor du har på bilderna o alla dessa underbara färger. Hur gör du när du plantera borstmejlikan? Förgror du inne eller direkt i rabatten?

    SvaraRadera
  2. "Borstnejlikans flykt" är spännande - rätt som det är kan man hitta den på nya ställen. En vacker blomma är det.

    Dina rosor är så tjusiga. Jag har också svårt att få till den rätta, röda nyansen när jag fotar - det drar gärna mot rosa.

    SvaraRadera
  3. Förstår att de är favoriter. Jag tycker också om allihop även om inte rött är min prioett- färg. Primulan är jättesöt.

    SvaraRadera
  4. En kärleksfull helg i rosa & rött önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  5. Här har du fångat många av mina favoriter med i dina fina blider.
    Ha en fin alla hjärtans dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Så kul det är med Blommig fredag, man blir så inspirerad av alla vackra bilder! Borstnejlika är en växt som jag då och då har en tanke på men glömmer bort igen. Dina bilder visar verkligen vilken fin blomma det är. Och vilken blomsterprakt den första rosen visar! Wow!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint i rött och rosa!
    Kram på Alla hjärtans dag.
    Maria

    SvaraRadera
  8. Her har du mange fine eksemplarer av rosa og rødt :)

    SvaraRadera
  9. Vilken Flammentaz!!! Så fin!
    Du visar underbara bilder i rött och rosa!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  10. Fantastiska bilder i rött och rosa jag njuter i fulla drag.

    trevlig Helg

    SvaraRadera
  11. Borstnejlikan är väl det verkliga beviset på att rött och rosa kan slå gnistor ihop. Rosenbågen var ju helt överdådig.

    Ha en fin fortsatt fin fredag! Carina

    SvaraRadera
  12. Du har en hel del som jag gärna skulle se i min trädgård...
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Wow, så mycket rött den här helgen, fint är det. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  14. Vilken fin vallmo och en färg på en primula som jag inte ens visste fanns.
    Ha det gott. Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Borstnejlikor är mycket intressanta med sina små ögon. Måste ha mer. tack för titten!
    Trevlig helg!
    Luna

    SvaraRadera
  16. Mange fine fargeeksempler. Primulaen er virkelig noe for seg selv!

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker röd färg på primulan!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  18. Tack för rundturen bland dina fina bilder.

    Önskar dig en skön helg!

    Anette

    SvaraRadera
  19. Den där inläggen väcker habegäret! Japansk körsbär, undrar just om det finns för min zon. Det får jag forska i. Ha en fin helg. /kram Anette

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder....riktigt ögongodis...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  21. Vad heter jätterosen på den översta bilden? Den är ju underbar och jag drömmer om ett törnrosasnår. Doftar den gott?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  22. Underbara blommor i rött och rosa du visar idag...tack för det.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  23. Excellent article. Keeр postinbg sucҺ kinԀ ߋf informatioո on your site.

    Im really impressed bby yoսr blog.
    Hey thеre, Youu ɦave performed aaո excellent job. ӏ will ϲertainly digg it andd in mу opinion
    recommend tо my friends. І аm confident tɦey'll be
    benefited fгom thiѕ web site.

    Ңere is my weeb site; Pure Green Coffee Bean Extract

    SvaraRadera
  24. Många läckra växter i rött och rosa.

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  25. Your garden is beautiful! You have so many flowers! I love the Peony Poppy!

    SvaraRadera
  26. Ja, rosa på blommor är verkligen en favoritfärg! Så snygga blommor du visar!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  27. I blog often and I seriously thank you for your information.
    The article has truly peaked my interest. I will take a note of
    your website and keep checking for new information about once
    a week. I opted in for your RSS feed too.

    Take a look at my website ... Dr. Oz Pure Garcinia Cambogia Extract

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.