Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 19 februari 2014

Små överraskningar.

Snödropparna har bestämt att våren är här nu.Gläder mej.
Det här var en trevlig överraskning som jag hittade i en stor kruka i växthuset.En massa små Pensee'plantor hade tittat upp.Hade planterat Pensee'r där förra våren och de hade fröat av sig.Om jag kommer ihåg rätt så var det blå ,vita och en sort med flera färger i.Ska bli kul att se vad det blir av de här.Kan nog få fler plantor men de behöver växa till sig lite innan jag tar upp dom.
Ibland så har man tur.
Nu är vi tillbaka i det grå trista vädret igen och i morse så snöade det en stund men så blev det regn av det.
Ha det bra nu .

8 kommentarer:

  1. Man blir ju så väldigt glad över små frösådder som tittar upp. Jag har testat vintersådd i år och är lite sugen på att flytta in dem i växthuset för att de ska börja växa lite snabbare!

    När det gäller magen min så är det nog en katarr som har gett en inflammation. Jag är lite bättre nu men väntar på ultraljudstid för att kolla ordentligt.

    Ha det gött!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att naturen själv fixar. Jag måste säga att jag allt är sugen på att köpa penséer nu...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Våra snödroppar har också tittat upp och vintergäck blommar för fullt, fast just nu är allt under ett 5 cm tjockt snötäcke som vi fick i natt. Men det är så det är den här tiden på året. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  5. Kul att hitta litet penseplantor. Det blir ju extra kul eftersom de självsått sig. Då blir det kanske inte alls som föräldrarna.

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt när det tittar upp små frön ur jorden....jag har också en kruka där det börja gro...fast inte pensee utan stockros.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  7. Jag igen, glömde skriva att jag antecknar för fullt i min trädgårdskalender jag vann hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Det är kul när växterna trivs och förökar sig lagom på egen hand. Penséer korsar ju sig lite hur som helst också, så man vet aldrig vilka färger det kan bli. Spännande!

    /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.