Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 4 mars 2014

Dagen efter.


Så har då den stora dagen då man blev 70-år passerat.Känns lite underligt att man blivit så pass gammal.Som tur är så känner jag mig inte så ålderstigen utan är nog ganska ugn i sinnet fortfarande.
Men kände i ryggen när jag vaknade idag att det har blivit lite mycket stillasittande den här veckan.Så idag började vi med våra morgonpromenader igen.Borde nog gå en promenad även på eftermiddagen.Får se hur det går att ordna.
Fick den här läckra Hortensian från min syster i går.Så fin rosa ton .Såg att när de slår ut är de nästan gröna för att sedan gå över i den här fina mjuka rosa tonen.
Det ser nästan ut som en blomsteraffär där nere i vardagsrummet och i uterummet.
Nu får jag riktigt frossa i blommor och det är så härligt.

Ha det nu fint i den här nya veckan.

5 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en del växter som du kan plantera ut i trädgården senare.
    Hortensian är jättefin.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara lämpliga presenter du fått. Blommor, växtpresentkort, resa m.m.
    Visst låter det mycket med 70, men det är ju bara en siffra.

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Du ser inte alls ut att ha passerat 70...skulle gissat runt 60...och så ser jag att du lagt in en stor, härlig vårheader - så fin!
    Hortensian är ju hur läcker som helst! Har aldrig sett den mjuka rosa nyansen.
    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterhand. Kul att du har fått boken och att du verkar gilla den.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Hipp hipp hurra till dig i efterskott!
    Visst är det härligt när man får vackra blommor när man fyller år. Hortensian är såå fin :)
    Det där med ålder; det är bara några siffror. Det som betyder något är hur man känner sig. I regel känner man sig yngre i sinnet. Ibland kan dock kroppen kännas äldre.. ;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.